Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett13-annonstorg
Läst 1770 ggr
Phila
0

Fodervärd/utlånas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är med stor sorg i hjärtat som jag har bestämt mig för att låna ut mitt ridtravar sto. Jag ska gå gymnasium i 3 år och kommer då inte ha tid att ha hästen då jag kommer bo mycket borta och inte vara hemma. Phila De Ponté f.2000. Phila som hon kallas, blev omskolad för ett årsedan och nu håller jag på att utbilda henne. Hon är en jätte trevlig tjej, som är väldigt glad när man rider och är mycket villig att lära sig nya saker. Hon hoppar om man är säker själv. Jag har ställt upp i hoppclearrounder med henne. Hon går i en bra form i skritt och trav. Galloppen behöver arbetas med. Hon har inte riktigt fått musklerna, men i ena varvet går det hyfsat bra på volt.  Phila är ca 160 i manken. Och inte speciellt viktbärande.
Pigg och glad älskar och kramas. Jag har kört med NH med henne så hon är snäll och respekterar dig som ägare om du är snäll tillbaka. Hon är väldigt känslig och du måste kunna vara avslappnad även om det går åt pipsvängen.

Jag vill helst ha henne här runt omkring men det är inget krav, hon behövs hellst ha på lösdrift annars behövs stora hagar som går att galloppa och röra sig i, och att hon motioneras minst 1 timme om dagen annars biter hon sönder boxen och blir understimulerad.

Låter hon som någon för dig, hör av dig till elenora.geson@hotmail.com