Ålder på era travare?
Hur gamla blev/är era travare?
Har dem gått på travet och i sånt fall, hur länge? :)
Exy är 4 år och har aldrig gått på travet. Köpte henne som 3-åring och då hade hon bara gått i stor hage ihop med mamma och halvsyskon i samma ålder.
Brorsan är nu 13 år och haft honom 1 år. Har gått på travet hela sitt liv till ~10-11åring. Både trav och monté lopp har han gått.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Modden 22 startat 200 ggr
Flash 21 startat nån gång
Plösen 12 startat 4 ggr
Rika 10 gått på travet hela livet
Annie 10 kvalat
Ida 7 startar
Brunte 7 startar
Rasken 2 går premie på lör
Stickan 4 mån
Rappe är född 2000, alltså 10 år.
Han kvalades 3 ggr (blev godkänd 2) men startades aldrig. Vet inte hur gammal han var då, men han har gått som ridhäst i ca. 5 år.
Min kallblodstravare är 9 år, travtränad sedan han var två med ostartad. Kvalad förra året och slutade sin travträning i våras, jag köpte honom i somras.
Han är för grov och tung för travet, skulle aldrig hålla för de hastigheter de måste upp i.
Min kille har hunnit bli 15 i år :')
Han gick på travet i några år, dock så tror jag han inte blivit så hårt tränad pga att han inte var någon speciellt bra travare och att han är känslig.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Min är 12 (max) vetrinären tror runt 10-11 år, men i passet står det att an är 98:a! :P
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Mitt sto är en 2000 född liten dam.
hon är kvalad men alldrig tävlad.
gjorde sitt kval år 2006
hos mig har hon varit de senaste 2 1/2 åren o då är de skogs lul o träning mot western som gäller

Min TT är 23 år gammal och jag har haft honom sen han va 15 år.
Hans senaste start gjordes här han va 9 år gammal.
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/

Min Lasse är född -99, gick på travet tills han var 4år, sprungit in knappa 70 000kr, togs av träning/tävling pga en hjärtmuskel inflammation.
Granada Swing 15år gått på banan tills hon var 7år. vet inte hur många starter dock. Hon gillade det inte, det var roligare att galoppera ;).
#10: 16 starter. :)
min är 9 år,
han blev tränad till trav från första början så jag skriver att han gått på travet i 8 år ;P men han tävlande ju inte som föl xD
men han har iaf varit ridtravare i 1 år nu :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Manda är 31½ år.
Gjorde 6 starter i sin ungdom. Jag har ägt henne sen hon va 4½, 27 år nu :) Men hon har varit i familjen sen hon föddes. Vi hade hennes mamma.
Hon är för dagen fortfarande pigg. men dock lite tandlös.
Är inte riden på många år, mer än typ " ponnyridning" nån gång :)
Tösen 19 ½.
Mandas avkomma ( en av dom ).
Grundkörd men kom aldrig till start, pga mig. Jag blev sjuk så alla projekt las ner :( Sutten på, så hon är inte inriden heller.
Dom går o skrotar i hagen tillsammans varje dag.
Våra två travare:
King Guard:
född: 1994-05-10 (fyller alltså 17 nästa år)
startat: 3 race, men har aldrig placerat sig!
Min pappa blev ägare på honom augusti 2000 och kommer förbli ägare. Han har däremot varit på foder i 3 år, men det gick inte så bra så nu behåller vi honom
**
Pontus Speed:**
född: 1995-05-11 (fyller 16 nästa år)
startat: 33 ggr, placerat sig några ggr.
Pontus kom till oss sommaren 2009 och vi har honom endast på foder nu tills vidare så får vi se om vi får köpa honom sen eller inte.
Hejsan!
Glittra då har bara gått provlopp för att sen näår hon skulle köra ett riktigt lopp fick hon griffelbens skada i ena bakbenet. Så ägarna bestämde sig för att rida in henne. Hon är 9 år gammal nu.
Mvh Emelie
Min häst är korsning mellan varmblodig travare och connemara och är 20 år.

taxi töll född 20040409 blir alltså 7 nästa år
jag köpte han förra sommaren -09
då sa dom att han aldrig gått på travet men jag har sökt hans namn och han har kvalat en gång.

Rosa är 17 och Izor är 10 och väldigt snart kommer deras gemensamma föl
11 och 15 år :-)
Vera är 6 år (född -04)
Travtränades när hon var yngre, men hon är för liten (bara 146cm i mnkh) och nånting funkade helt enkelt inte i hastigheten eller så :P
Min Bright Sand är 10år och hon är aldrig startad. Jag själv har haft henne sen augusti 2008

roger är 11 år, aldrig startad och vet inte om han är helt inkörd eller om inkörningen avbröts någonstans mitt i.

Tindra är född 05, hon är travtränad och har gått premie tre gånger med galopp som enda resultat.
Timephoto är född 01 och har gjort 47starter, har dock inte tjänat några större summor.

Min underbara pärla är på papperet 25 år gammal, men frågar man henne är hon inte en dag över 6 år ! Pigg och frammåt, rids/ tränas fortfarande ganska hårt och hon trivs bra med det (blir riktigt sur om hon inte får komma ut!). Jag har haft henne sen hon va 17 år.
Har inte sjävl kunnat se någon information om att hon startats och tror inte hon gjort det heller då hon en ganska liten för att vara vbl (ca 150-151 cm mnkh). Men hon är säkerligen tränad då hon ibland får den stilen, fast hon har aldrig visat några trav tendenser när jag kör. Visste inte om hon var körd tidigare när jag skaffade henne så jag körde in henne själv och det gick jättebra, hon älskar att dra vagn…
min käre tjej är 7år, Monza
gick på travet tills i våras då ja tog över henne, hon har nog gjort sitt på banan, 12-15 starter och lite över 7000kr på kontot..
hon passar bättre som ridhäst :)