Akut !

Tråkigt när sånt händer

Blir bara förbannad över att en sån person ens skaffade häst, för hur mycket betydde den för henne om hon kan tänka sig att slakta sådär den av en sån anledning.. Hästen får ju inte ens en riktig chans att komma till ett bra hem!!!
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/

Hon tog bort annonsen.
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/

jag både mailade o ringde utan att få svar

nu är det ny annons ute om att den måste bort senast imorron
stackars häst
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Hästen kommer inte lida när den är död, synd baraatt den inte får en ärlig chans. Jag bor i samma stad där ägaren bor. Har försökt ringa o maila igen utan svar. Tror inte ägaren är så mån om att nån annan tar den, utan vill nog avliva tyvärr. Jag hade haft både plats o töser som skulle vilja ta hand om den.
ja det verkar så om man redan bokat transport
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Bara tänkte lägga ut den länken av annonsen här, kanske någon vill erbjuda en akuthäst hem, har redan själv 2 akuthästar hem, och det känns som det räcker, måste också ha pengar o tid till de :-)

Jag kan ställa upp som akuthem, har redan 9 hästar så en eller 2 spelar ingen roll
Hann ej se annonsen, men många skriver i annonsen att hästen bort inom viss tid annars så avlivas den. Det kostar oxå väldigt mycket att ta bort en häst, tog bort min i somras tråkigt nog och det gick på över 6000 kr då kom de från Stockholm. Så ibland är det mycket snack i annonserna. Har sett många sådana annonser.

#11 Att skicka på en slackttransport ner till europa tjänar man på.
#14 Men hur snällt är det mot hästen??!!
Man kan slakta hästen i Sverige också. Så länge den inte fått vissa (de är då inskrivna i passet av vet.) mediciner i sig.
Jag känner en tjej som tog över en häst pga att den annars skulle slaktas. Hon red till den lite och hade den i ½ år sen sålde hon den till ett bra hem. Tur att det finns sånna som hon :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

#15 Är det ngt jag har förespråkat??
#17 Nopp, men tycker ändå jag kan få uttrycka min avsky över dessa transporter.
Eller…?
#11 Om man slaktar hästen så får man betalt för köttet. Men om den inte av någon anledning slaktas, då får man ju betala för att bli av med den och det kostar.
#18 de långa transporterna är inte roliga, därför är det bättre att själv ta bort sina hästar än att de hamnar i någon sådan resa.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

#18 Trodde det var ännu en komentar från ngn som inte hade läst ordentligt, så jag blev irriterad då jag trodde att du trodde att det var ngt jag talade för.