Tävla trotts gamal skada?
Min häst har haft en gaffelbandsskada för ca 8 sedan (?) eller längre.
Han blev helt återstäld enligt mina uppgifter. Har haft 3 ägare i mellan skadan och mej och ingen har märkt något av det enligt vad jag hört. När jag köpte honom sa jag till förra ägaren att jag har planerat att tävla och det trodde hon skulle gå jättebra. Hade tänkt mej max 1 meter.
Jag har tävlat upp till 70 med honom och hoppat strax under 1 meter och inte märkt något på dom 1½ åren jag haft honom. Tror ni att jag kan sika på att tävla 90 cm? Jag har som sagt inte haft några problem annat än en lindrig hälta som gick över. Men han har alltså inte visat något täcken på att få "återfall" eller liknande.
Känner en som är duktig på hästar och som även är häst massör som brukar kolla igenom honom extra noga någon gång i bland. Och aldrig märkt något.
Jag frågar inte för att jag tror att han kommer få "återfall" för det tror jag inte.
Men vill höra vad ni tycker och så vill jag vara på den "säkra sidan" ;)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Vart satt skadan?
Allt beror ju så på hur hästen såg ut då, vart skadan satt och varför.
Hur svår var skadan?
Lite beroende på olika faktorer så är det antingen ingen fara alls, eller så kan skadan komma upp när som…
Men jag skulle nog fortsätta rida på som vanligt om hästen har klarat sig så pass länge utan att få upp någon ny skada. Och 70 eller 90 cm tror jag inte har så stor betydelse.
Kommer skadan igen så gör den ju det..
Skulle iaf vara kul att höra vart skadna var och vad som gjordes och varför den kom.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus