sto säljes
Deere är varmblodig travare född 2000. Har bara startat en gång i premielopp som tvååring. E: Mr Drew U: Rita Song. Hon är 170cm I mankhöjd. En rejäl häst som inte är tung att rida. Hon kan alla gångarter men behöver stärkas i galopp för att kunna gå riktigt fint i dressyren. Hon är helt trafiksäker och är inte het när man rider ut i grupp. Lite tittig för stenar bl.a. men inte dum på något vis. En rolig häst som alltid är framåt men mycket snäll.
Är mest skogsriden men har nu börjat träna dressyr och hoppning något som går väldigt bra då hon verkligen gillar att hoppa. Hon är pigg på hinder men är inte svår att styra och reglera. Hon har också varit 1 vecka hos Johan Svensson på Stall Dammkärr som är en duktig westernryttare/tränare. Detta då jag ville ha mer hjälp med galoppen och formen.
Hon är lätt att lasta, sko och bada. Snäll mot andra hästar, medelhög i rang. Aldrig haft föl. Lättfödd trots sin storlek. Mkt snäll häst som även nybörjare kan rida men för att få henne att gå i fin form krävs någorlunda rutinerad ryttare samt även i hoppningen då hon är så pigg och glad på att hoppa och fortfarande är orutinerad. Löshoppad med mycket gott resultat och hoppar alltid bättre på högre hinder. Kommer säkerligen bli en bra hopphäst i framtiden då hon verkligen vill hoppa och kan. Det finns en stor arbetsvilja hos denna häst.
Inga som helst olater utan en mycket snäll häst som säljs med stor sorg då jag vill satsa på ren tävling på högre nivå och inte har tiden att utbilda Deere, för jag tror säkert hon kan gå ganska höga klasser men jag vill börja tävla nu.
Vill gärna sälja henne till ett gott hem och erbjuder därför prövotid 1 månad så man verkligen känner om det är rätt. Ser gärna att du som har möjlighet kommer och provrider flera gånger. Träns och ett gäng täcken medföljer.
Deere är fullt A:1 försäkrad i Agria för 10.000kr i liv och 30.000 veterinärvård. Hon är vaccinerad mot stelkramp och hästinfluensa. Hon finns strax utanför Nyköping som ligger 10 mil söder om Stockholm vid E4an.
Pris diskuteras med rätt köpare. Ej fodervärd men prövotid ges på 1 mån.
MVH sara Ring 0709927279
http://picasaweb.google.se/theca72/Deere?authkey=Gv1sRgCN-tv7Pa4LbIwgE#