hemmagjorda hinder /bommar
Är det någon som har fixat till egna hinder och kanske har något tips om hur man fixar till bommar på ett prisvärt sätt som fungerar:)
V
Japp! Här snickrar vi hindren själva. Bommar finns billiga att köpa på bl a Jem o Fix för någon hundring stycket. Man kan även köpa långa stängsel stolpar på ex.vis granngården och såga av spetsen. Och sen är det bara att måla så som man vill ha dem.
Grindar kan man göra på många olika sätt men enklast är att ta två brädor en på 3 m och en på 2,8. Den kortare ska vara 'botten' och den längre 'topp'. Sen skriuvar man bara dit små korta lodräta brädbitar som håller ihop det hela. Så långa som bitar na är, så hög blir grinden sen.

Snyggt:)
En mur gör man enkelt av ex.vis plywoodskivor som man skruvar ihop till 'lådor'
Färdig!
(gör man fler så staplar man dem sedan på varandra så muren blir högre men ändå lätt att riva)

Tusen tack för era tips, riktigt tjusigt var det med:)
Jag har tänkt lägga in på min hemsida noggrannare beskrivning men har inte haft tid ännu.
Ska försöka göra det snart….

vi har egensydda hinderdukar. en med spindelmannen och en persikorutig. det är bara att köpa vaxduk och sy ihop kanterna så man får en tunnel:) sen trär man den på en bom.
vi har tre olika typer av hinderstöd också. fast den ena sorten har en smed gjort och de är superbra, men de andra har vi bildäcksfötter på och den tredje sorten har vi itne testat än med träfötter.
Vi har världens tyngsta grind, gjord i eke… den hoppas aldrig för att den är så tung…

Jag håller på att bygga, men har inte kommit längre än såhär.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

En bild till.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag har tagit lite gamla plankor och så sågade vi bort en liten fyrkant i ändarna så man kan lägga dem på hinderstöd bara (vi använder gamla lastpallar! xD) Ungefär samma som på Tin-Tin's plankhinder, fast med fler olika plankor då som man sätter tillsammans. Väldigt enkelt, nu ska jag bara måla dem också! :)
#12 Glöm inte att fota och lägga upp bild sen!
#13 Jaa, jag tänkte att jag kunde göra det! ;) Min kompis pappa ska bygga lite hinder med. Jag ska försöka komma ihåg kameran! :P
Granar menar jag! :) De är bättre :D

fler tips vill man ha :D
är det någon som har gamla däck till salu (kan vara lite trasig och slitet)
ska användas för att bygga hinder :)
Vi har inga hemma gjorda hinder men vi har hemma målade och det tjänar man lite på men jag tänkte byppa en grind i sommar och kanske en hinderduk.
Ett billigt alternativ till bommar är "plank" det är billigt och lätt att göra, men också billigare att köpa färdigt om man inte vill göra själv.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Hahah, ojdå… Hade glömt bort denna tråden och har inte gjort något med mina hinder heller… xD
jag använder granvirke som bommar. Stubbar och dunkar som hinderstöd/mur :D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
däck till salu?? gå in på OK och fråga om du får ta i deras hög. Superbra och kostar inget :)

omg tack så hemskt mycket :D:D:D:D

#23 kan du länka ? ^^