Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 1214 ggr
Ragge97
0

Dagens ridtur

Ville bara skriva av mig lite. Idag blev det en tur i skogen. Ragge var verkligen laddad idag o ville sträcka ut. Hur härligt som helst :)

velepa1986
0

Härligt att rida i skogen! Föredrar du på en väg eller stig? :)

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

CelsiusT
0

Åh det är härligt =) Vi har hur mkt fina skogsvägar som helst häromkring.. Jag älskar när det är en bred väg fast i skogen med skogsmark som underlag. Vi har massa sådana häromkring pga alla gamla vägar som man hade förr finns kvar. Det är underbart att galoppera på =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ragge97
0

#1 Ja visst är det :) Jag förerdrar mest ute i skogen så härligt. Där jag  rider är det en runda på ca 5 km då det är grusväg finns inte så många stigar som vi hittat än ^^

#2 Ja det e hur härligt som helst :)Förstår precis vad du menar finns inte så många ridvägar där jag har Ragge men få rida den både omvänt o bakvänt,visst det finns ju fler men på andra sidan vägen är en stig men eftersom dem som har stallet ligger i grannfejd med grannarna få vi inte rida där de har hägnat igen. Men eftersom allemansrätten gäller så. Det som jag har uppfattat av den det är man få vara där men inte förstöra o störa markägaren. Eller är jag helt ute o segla ? Men visst är det härligt att galoppera på raksträckorna men håller på att jobba med galoppen nu. Den förra ägaren säger att han galopp men måste göra på ett speciellt sätt men det e bara att nöta o nöta :)

CelsiusT
0

#3 Ja allemansrätten säger att du får rida över annans mark (inte tomt) utan att fråga, sålänge du inte förstör. Om du rider regelbundet och när det är blött ås är det näst intill omöjligt att inte förstöra, så egentligen är det lätt att bli avstängd.

Våra sådana vägar häromkring är ju riktgit gjorda, ofta stenlagda, så det är oftast bara någon decimeter med jord ovanpå så det blir inte förstört av att man rider där =) Och i övrigt har vi hur mkt skog som helst att rida i, både stigar av olika storlek och även off-road och klätterområden =)

Medarbetare på westernridning.ifokus