Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett17-tävling
Läst 1753 ggr
littleperfect
0

Tävlingar!

Snart är det höst och då börjar det bli lite större utbud på tävlingar, i alla fall här omkring. Vilka här tävlar med sina ridtravare?

Vilka klasser och grenar tävlar ni i?

Kan ju va kul att få lite peppning och inspiration av andra! =)

[Zkold]
0

Jag satsar inte högt men vill verkligen testa minst en clear round på dressyr och några st på hopp. Skrattande

littleperfect
0

Va kul. är det LC i dressyren eller vilka klasser är det i clear round i dressyr? =)

Jag vill åka iväg på några klubbhoppningar i höst, vi hoppar inte några högre höjder men det är kul att komma iväg lite så att jag har ett mål med träningen. Första klubbtävlingen är 4sep som jag hoppas att vi kan komma iväg på =)

[Zkold]
0

Vi har iaf så att man får välja klass själv sen måste man ha minst 55 % för att få rosett/klara det. Så det blir LC för mig isf. Viking har aldrig tävlat dressyr innan nämligen, håller på att finslipa galoppen så vi iaf blir godkända :P

carolinevakander
0

Jag tävlar bara klubbtävlingar med min travare ;) I hoppning då ^^

Caroline Wakander - http://yomacaflobow.blogg.se

littleperfect
0

Det låter bra att ha cr även i dressyren. Min ena klubb som jag brukar åka till har precis börjat med LD program i dressyr med bara skritt och trav. Vilket jag skulle vilja pröva att rida innan LC:n då jag gärna rider 2 klasser när jag ändå är iväg :P.

elli-kleo
0

#5 finns det lokala tävlingar i LD dressyr? :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

AnneSofie
0

Jag har ambitionen att komma iväg och tävla en del. Främst dressyr, men kanske även hoppning på sikt. Har hittills bara varit med på en ridtravar tävling (dressyr) och det gick över förväntan, 65% och en andraplacering.

Ska iväg igen den 22 och vara med i C:1 vilket innebär vårt första galopp program. Jag är något nervös måste jag säga =)

Sedan när vi börjar åka iväg på lokala tävlingar hoppas jag se betydligt fler ridtravarekipage än vad det finns där nu! =)

Kul att höra att fler visar upp sina fina travare på tävlingsbanan!

littleperfect
0

LD finns bara på klubbtävlingar, på lokala tävlingar är väll LC den lägsta klassen i dressyr om jag minns rätt. =)

Det är kul att det verkar vara en hel del som tävlar med sina travare :D

elli-kleo
0

Jag tävlar mitt varmblod :)

Ryttarinnan
0

Vi tänkte starta upp lugnt i höst. Min tjej Lady (som det finns bilder på i inlägget "Jag hakar på trenden.." högst upp just nu här på ridtravare) är en ganska nervös tjej som man måste ta det långsamt med. Så det är så bra att vi har en ridklubb skrittväg från stallet där vi står som arrangerar s.k "Lingon/Blåbär"stävlingar. Det är tävlingar där det handlar om både dressyr och hoppning, en bana med bommar och hinder som ska lösas. Alla felfria ekipage får rosett och diplom, vilket vi tänkte kan kännas bra som liten uppstart då vi inte har tävlat tidigare.

dundeer
0

Jag funderar på att starta LD dressyr och jag Önskar att jag kom till LC i höst men högergaloppen sitter ju inte rikitg… :/

Sen funderar även jag och några till brudar i stallet att delta i ett "streetrace" på westenfarm (I boden om ni vet vars det är) Mest för skojjskull men i Potten ligger 5000 kr såå lite taggad är man ju ;)

CelsiusT
0

Jag har bokat in en tävling i höst, får se om det blir några fler. I "min" gren (western) så är dom flesta tävlingarna under sommaren, så det mesta är redan förbi. Men Vi har siktat in oss på en i höst, men vilka grenar det blir vet jag jag inte. Men det är en inoff. klubbtävling (typ clear round) som erbjuder nivåerna C och D.

Lillskruttan ska få vara med för mijlöträning och då i showmanship at halter (man visar upp hästen i grimma och bedömningen ligger på hur föraren visar sin häst och hur bra lydnad man har på hästen, alltså hur still den står och hur väl den följer osv), minns inte om den är på C eller D nivå, men tror C.

Storpojken kommer nog få vara med på Trail på C-nivå. Om vi ska köra något mer är lite beroende på hur långt vi kommit när vi är där, anmälan går ju ut bara en vecka innan och man kan alltid efteranmäla på plats.

Medarbetare på westernridning.ifokus

sthlmsjenna
0

Jag ska starta lokalt i hoppning nu på lördag med Hero :)

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

elli-kleo
0

I slutet av sommaren tävlade jag klubb hoppning 2 starter varav en felfri.

I höst blir det en LB dressyr och 2 starter i klubb hoppning