Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett05-utrustning
Läst 6477 ggr
elli-kleo
0

Vad har ni för träns?

Hur många träns har ni och hur ser dom ut?

Gärna bilder Glad

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det jag använder mest är ett hopplock. Nackstycke o sidostycken är från ett HMC-träns i storlek cob, pannbandet är köpt löst och till det har vi ett hackamore i svart läder.

Har ett komplett Chetak-träns också, aachengrimma, men tänkte ta bort pluppen fram vid tillfälle. Används bara vid fotografering ;)  tvådelat sweet iron (tränset på bilden)

Pullartränset är ett hopplock det med… nosgrimman hör till tränset jag har till hackamoret, pannbandet är det svagt v-formade som funnits på Hööks länge men nu är borttaget ur sortimentet, nackrem och sidostycken minns jag inte varifrån de kommer… troligen Tradera-fynd. Detta tränset används till ridning på ridbanan. Byter ibland nosgrimma till en remont som är köpt lös. (vill inte ha engelsk nosgrimma pga problem med en tand precis där nosgrimman sitter)  Tvådelat vanligt tunt bett (bridong)

Har även ett trist nackstycke med tillhörande sidostycken där remontnosgrimman är "monterad", pannbandet är något överblivet, byter är jag putsar det, har inget pannband som jag tycker är sådär WOW till det tränset. Har inga tyglar till det, så det brukar användas till tömkörning.  tvådelat sweet iron

Akerberg
0

Hackamore-tränset. Som sagt cob-storlek i grunden, o ändå är remmarna nästan på kortaste (hon har på gränsen mellan c/f annars)  Pannbandet är köpt för sig. Behövs ingen komentar om att hacket sitter för löst, jag vet det, men pållan säger att hon vill ha det såhär, och då får hon ha det så för husfridens skull ;)

elli-kleo
0

Jätte fin häst… och fina träns Flört

elli-kleo
0

Själv har jag tre träns…

Ett svart globus träns med tre olika nosgrimmor till, en aachennosgrimma, en remont och en pullarnosgrimma. Men aachennosgrimman sitter på. :p Det är mitt favo träns ;)

Används till både hoppning och dressyr. Brukar ha det när jag och hästen min ska åka iväg och träna eller när han ska vara lite extra fin. xD

Ett svart med aachennosgrimma. Men brukar även rida utan nosgrimma på detta träns. :)

Använder detta mest i skogen.

Ett brunt med vitt foder med pullarnosgrimma.

Används till hoppning och ibland i skogen.

Har inga bra bilder att visa upp :/

Mangis
0

Jag har ett charisma-träns till vardags, cerise. Älskar färgen och att det är lätt att byta bett. Men skulle behöva en extra rem till bettet så kanske måste byta. Eller köpa löstagbar rem till. :-S

Mangis
0

Hur gör man för att bilderna ska synas i texten?! *muttrar* Iaf så är tävlingstränset svart med rosa bling-bling som jag matchar med bl.a. rosa handskar med bling

fridak
0

jag har 6 tränsSkäms använder tre…

bild på det senaste inköpet, ett western bara för skojs skull och som jag troligtvis inte vågar mig ut på för risken att det åker med mig om jag flyger av. Hoppas ni står ut med en liggande bild…

elli-kleo
0

#5 Vilken fin häst :)

#7 Vad har du mer för träns? :P

fridak
0

en bild på mitt bruna träns, ett enkelt träns med mässingsspännen. Har tre olika nosgrimmor men använder mest aachennosgrimman. pullar och remont samlar damm i sadelkammaren.

fridak
0

rödbrunt med nästan orange fodring och kontrastsömmar

elli-kleo
0

#9 Jätte snyggt träns! Vad är det för märke? Glad

fridak
0

ett enkelt svart med en liten kristall på pannbandet på båda sidor.

det är det bruna, det rödbruna ovh det svarta jag använder för dem har fodring i nackstycket och käkremmen går utanför eller är fastsatt i nackstycket. jag vill ha fodrade nackstycken och jag vill inte ha en nosgrimsrem som går under fodringen för då är det ju ingen mening med själva fodringen. Det är en fix idé jag har, pålle verkar inte gladare över att ha fodrade nackstycken än vad han var innan utan foder;)

fridak
0

#11 capone, ett märke som kings saddlery säljer:)

ebengtssson
0

Pullarträns & Aachenträns

Har 3 träns, två Aachenträns, fast har hack på den ena och ett pullarträns

sätilabloggen

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

Hacket:D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

Aachentränset :D

satilaryttaren.se

Linnea
0

Har ingen bra bild men så här ser mitt ut.

Skynda långsamt så går det fortare.

ebengtssson
0

en fråga bara, hur gör man så att bilden kommer in på inlägget eller vad man ska säga x)

satilaryttaren.se

Linnea
0

#18 Du måste ha iFokus plus och då finns där en liten ruta du klickar i.

velepa1986
0

Jag har 2 träns med hackamore på, ett annat träns som jag inte använder. 2 rep hackamore.

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

ebengtssson
0

#19, hur går man iFokus plus då x)

satilaryttaren.se

Linnea
0

#21 Det är en betaltjänst finns info nånstans på iFokus, vet ej var. Medarbetare och värdar får det gratis.

elli-kleo
0

#22 Vilka får vara Medarbetare? Hur blir man det? Vad gör man då?

Em--ma
0

#21 du behöver inte ha iFokus PLus det bli bara lättare om man har den, men jag har inte den och gör ändå stora bilder i inlägget såhär:

Du laddar upp bilden som vanligt, trycker sedan på bilden och kopierar bilden,går tillbaka och ta ''hantera inlägg'' och sedan klistra in bilden, och göra den rätt stor =)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

emeliekarlssoonn
0

Jag har ett svart Globus aachenträns från grunden. Har dock bytt ut aachennosgrimman till en svart remont köpt på kings saddlery i Nkpg.
 Har även ett brunt träns från Börjes med tillhörande nosgrimma. Det tränset är dock i X-full så nosgrimman är lite stor ;)  Har en guldfärgad kedja med blå stenar i som är köpt vid sidan om.
 Används dock bara vid fotografering och som "slit och släng" träns om jag bara skrittar ut =)

sthlmsjenna
0

Dressyrträns: svart aachenträns

Hoppning: ett svart pullarträns

Longering/Tömkörning: Svart träns med engelsk nosgrimma.

Tävling Dressyr:  svart aacenträns med brednosgrimma och vittfoder.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

CelsiusT
0

Jag har bara western, enöras träns, älskar det =)

Till tränsbettet har jag ett vanligt med raka sidor, och löpande, sydd, öra. Spänne bara på ena sidan. Utan krusiduller.

Till stångbettet har jag ett old-timer =) Dvs örat är inte löpande utan är utskuret direkt i nackstycket. Ett spänne på varje sida. Enkel slinga inpunslad längs hela. Texas-star koncho vid bettfästet.

Sidepull, lika dant som till tränsbettet, men i rött läder =) Går att ta av "side-pull"-delen och sätta på bett om man vill.

Ingen ganachrem på någon utan bara enkla över nacken, med ena örat instoppat i.

Medarbetare på westernridning.ifokus

HannaT
0

Jag har 4 träns. Ska se om jag kan fota dem imorgon.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

sus-sharon
0

jag har ett tobacco-brunt Caponeträns till Sharon, utan nosgrimma och med londonbruna tyglar.

Nova har ett svart träns med några små stenar på pannbandet och svarta islandstyglar (heller ingen nosgrimma).

medarbetare på djurskydd.ifokus

HannaT
0

Här är ett av Kalles träns. Det är ett ihop-plock: nackremmen är globus, pannbandet är från charlies häst och hund, och nosgrimman är från börjes.  Tungan ute

HannaT
0

Ett gammalt stübbenträns utan nosgrimma.

Zaphix
0

Rider för det mesta med repgrimma.. Men har många träns ändå. :)

Här är det vi använder mest när vi har bett, dålig bild men det syns ju i alla fall.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Men använder det här med hacket, sitter lågt ned, jag vet. Men hästen trivs så.

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Och ett annat som knappt används alls längre.

Har ett med pullar också, men ingen bild.

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Men använder som sagt repgrimman mest.. :)

Min och Dackes blogg

BeatriceHolmberg
0

Har ett svart träns av okänt märke - ett "100-kronorsträns" (köpte det på Nybro Häst & Hund för snart 4 år sen och jo , trots att det var billigt är det helt samt mjukt fortfarande ..)
Med det följde en aachennosgrimma men bytte ganska tidigt ut det till en remontnosgrimma från Börjes .
Pannbandet är utbytt till ett med "bling-bling" , även det från Nybro Häst & Hund .

Animal-3
0

Vi har inget träns:)

HannaT
0

Och en bild på favorittränset.

[Zkold]
0

Här är det tränset jag använder mest. Har två till. Har faktiskt inte lyckats samla på mig så mycket haha.

[Zkold]
0

Här är även en bild på pannbandet som jag har till som jag älskar så :)

Jenca
0

Har 5 olika träns, ett med två-delat bett, ett med tre-delat, ett stång bett, ett med jakt-kandar & ett två-delat gummi jakt-kandar. Är nog inget speciellt märke på något av tränsen, har även lite olika nosgrimmor på varje träns,  två-delade har remont , 3-delade vanlig engelsk, stång vanlig engelsk, jakt-kandaret engelsk & gummi bettet har pullar.

Jenca
0

Jakt kandaret (:

Jenca
0

Ganska otydlig bild men sak samma, gummi bettet (:

AndreaG
0

Dressyr/uteritt: Växlar mellan ett brunt träns med remontnosgrimma och ett svart träns med mässingsspännen engelsk nosgrimma.

Hoppning: Svart träns med pullarnosgrimma.

Vid skritturer har jag en ridkapson. Hoppas på att kunna använda den mer i framtiden men just nu är det nytt för oss :)