Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett13-annonstorg
Läst 2253 ggr
Linnea
0

Varmblodsvalack säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snäll valack, 9 år säljes pga tidsbrist. Går bra i alla gångarter, går även lite pass. Han är inte i kondition just nu. Svettäcke, lindor, reflexer medföljer. Även manskapssadel om så önskas. Han är ute på blocket för 10.000 men sänker lite om jag hittar rätt person.

Skynda långsamt så går det fortare.

my-real-life
0

söt :) var står han ? :)

Birke
0

Angår inte mig egentligen, men personligen tkr jag priset är för lågt. Är inte intresserad av ngn affär, men vad har han för bakgrund och utbildning?

Linnea
0

Han finns i Klippan.

#2 Jag tycker också att priset är för lågt men man hittar nog ingen som vill betala mer för en travare som inte är utbildad, man kan ju tyvärr hitta utbildade travare för några tusenlappar..

Jag köpte honom som 4-åring av uppfödaren. Har ridit in honom själlv men har inte haft så mycket tid för honom. Har mest blivit riden i skogen men även lite på ridbana, har löshoppat ca 1 meter, uppsuttet lite lägre. Går i form hyffsat bra i skritt och galopp.

Birke
0

#3 Ja, jag vet att folk inte är villiga att lägga pengar på travare, vilket är synd. Tror mest att det beror på att folk säljer sina travare för låga pris och alla förutfattade meningar om rasen (Skapade utav människor som säkert inte ens har setat på en välriden travare). 

Det är synd, för jag tror du skulle kunna ta mkt mer för hästen. Men det viktiga är att han kmr till ett bra hem :) Lycka till.

Zaphix
0

Fast det är ju väldigt svårt för en person att ta vad som egentligen är rimligt betalt för en häst när andra hästar av samma typ och utbildningsgrad skänks bort eller säljs otroligt billigt.

Även om man själv anser att hästen är mer värd så måste man ju anpassa priset efter marknaden, om man vill få den såld vill säga.

Så jag tycker att 10k är ett rimligt pris, trots ändå inte i den övre prisklassen på outbildade blodingar liksom.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

my-real-life
0

och var ligger klippan ? :)

Linnea
0

I Skåne

my-real-life
0

oj sorry för långt:)

CelsiusT
0

Jag tror absolut itne man kan förändra synen och priset (och där med livet för) travare genom att som säljare sätta ett högt pris. Jag tror att om man gör tvärt om, sänker priserna så att dom välutbildade travarna konkurrerar ut dom outbildade. Folk (speciellt nybörjare som inte kan) vill inte köpa en avdankad travare som är outbildad inom ridning, men föräldrarna väljer den travaren för den är några tusen billigare - häst som häst och billigt är bra. Det gör att (speciellt nybörjare som inte kan) rider runt på travare som inte kan och då sprids ryktet om att travare inte kan och är obildbara (trots att det egentligen hänger på ägaren).

När dom outbildade är utkonkurrerade så kommer priset att trissas upp av köparen, inte av säljaren. Man kan inte som säljare bestämma priset på en vara när tillgången är större än efterfrågan. Men när man lyckats få upp efterfrågan (från outbildade till otbildade) så kommer priset att höjas av sig självt…

Medarbetare på westernridning.ifokus

Linnea
0

#9 Och med detta vill du ha sagt? Jag satte 10.000 som utgångspris för att bla jaga bort slaktare mfl..

CelsiusT
0

#10 Det var inte till din annons utan mer riktat till "diskussionen" om huruivida man borde ta mer betalt för travare eller inte.. (inlägg #2 #3 #4 #5)

Jag menade inte att du tog för högt pris, jag tycker det låter bra. Jag menar bara att jag inte tycker det är för lågt utan bra att det är lågt så att "avdankade travhästar" får konkurrenter och folk kan välja billiga hästar…

Medarbetare på westernridning.ifokus