Ridtravardagen Utställning:)
Shit vad bra det gick igår för mig och hästen! Jag är riktigt nöjd!
Utställningen:
Rastyp: 9 poäng "propunerlig, mykt god rastyp"
Huvud,hals,manke och bogar: 9 poäng"uttryckningsfullt huvud,välansatt hals, markerad manke"
Benställning: 8 poäng
Rörelse i skritt: 7 poäng "Nystar båda fram, taktmässig"
Rörelse i trav: 7 poäng"Rör sig korekt"
Ridtravartyp: 8 poäng
Omvårdnadsintyck, helhet (man, svans, päls och hovar: 10 poäng!! "gott hull, fin hårräm och välformad"
samanlagt: 58 poäng 2 poäng ifrån guldklassen! Så vi hamnade i kvalitetsklass 1, jag är super nöjd! Jag trodde vi skulle hamna i kvalitetsklass 3.. Super bra det gick!
Löshoppningen:
Hoppvilja: 9 poäng "Mykt god"
samarbetsvilja: 8 poäng "god samarbetsvilja"
Taxering: 8 poäng "god Taxeringsförmåga"
Benteknik fram: 7 poäng "bra"
Benteknik bak: 7 "bra"
Ryggteknik: 7 "bra"
Rättar sig: 7 "vid behov"
Galoppvilja: 8 "god"
Samanlagt 61 poäng!! Så där hamnade vi i kvalitetsklass 2:)
Jag är verkligen super nöjd med dagen:)
Så 2 fina rosetter fick jag:)
Jag ska ladda upp lite filmer på Youtube från dagen tänkte jag!
Åh vad jag är glad! och det var super kul att träffa massa människor med ridtravare.. Oj vad många fina travare det finns!
Länk till första filmen: http://www.youtube.com/watch?v=y8f2j_ACFWM
Obs: Ljud på filmen!:)
Ha det bäst! Kramar Carro

Vad kul , och grattis får man väl ta och säga :)

Kul att du var nöjd! Själv är jag rätt död, men nu finns alla resultat ute på ridtravare.com iaf.

Var det i Strängnäs ni var?
Carpe Diem….Fånga dagen

Japp
En fråga. Hur bedömmer de hästarna?? Vad för ras standard går de efter?
Grattis till fina poäng
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Rasstandarden har tagits fram tidigt i föreningens historia, med stor ångest om jag har förstått det rätt. Finns i vårt TR.
Bedömningspunkterna skiljer sig också från övriga utställningar genom de sista två punkterna, där de allra flesta får "gratispoäng" (främst då sista punkten). Under punkt 6 Ridtravartyp bedöms muskulaturen - hur väl hästen är om-musklad från trav till ridning.
Likaså ger ju löshoppningsprotokollet enhelt annan utdelning än en klassisk bedömning t.ex. treårstest.

#4 Stefan Spak, westerninstruktör, sa till mig att dom skulle ha evenemanget hos honom!
Vi hade westernclinic hemma i Vansbro den helgen med honom och jag glömde bort att fråga honom om det!
Och det hade ju varit så roligt att vara där och se alla underbara ridtravare..speciellt när man bara haft och har den underbara rasen själv
Carpe Diem….Fånga dagen
åh vad roligt grattis :D Jag skulle vilja ställa ut mina men vi får se :P
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

Läste att det var i Strängnäs, är det alltid på samma ställe?
Bor i Strängnäs och hade ingen aning om att det var här, vill inte missa nästa år! 

Förra året var det i Halmstad och meningen är ju att det ska flytta runt så att alla runt om i landet har chansen att vara med. Men det beror på vilka distriktsföreningar som söker för att annordna Ridtravarens Dagar nästa år.
Läger blir det inte i Sörmöand i år, men däremot har Östergötland något på G. Eva på Mellanstugan har också ett kort litet miniläger, i tystberga strax utanför Nyköping. Den infon hittar du nog bara i forumet än så länge. PÅ Ridtravarföreningens hemsida, alltså.

#12 Härlig bild du har:)

#0 Grattis till dej!!
#12 jättefin bild, men jag trodde inte man fick lägga upp bilder när man inte har hjälm på hästen, kanske en annan sajt?
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/
#14 tack:)
Man fick inte det förut här på ridsport.ifokus, men dom har ändrat på dom reglerna!:)
Glöm inte alla att titta på filmerna jag har lagt upp, det finns även nu på löshoppningen som var efter utställningen!:)