Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett03-bilder-filmer
Läst 1366 ggr
[Zkold]
0

Viking gör framsteg *glaad*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Viking och jag har haft varandra i 2 år i augusti och det har gått ganska mkt frammåt. 
När jag fick hem honom så var han travtränad och även tävlad i monté. Men inget mer ridmässigt.
Det har varit lite motgångar då han har varit hemskt envis, men det har jag också varit minst lika mycket.

Idag när jag red så blev jag så himla glad över att det gick bra! Först var han lite tjaffsig i traven i sitt svåra varv sen släppte det och han gick jättefint och mjukt i båda varven och jag behövde knappt hålla i honom och han arbetade på ordentligt! Sen övade jag lite på galoppfattningar, han har ju haft lite svårare med högergaloppen och har inte kunnat bära upp sig på böjt spår riktigt. Vänstern däremot klarar han ju att jobba fint i form på volt.
Men idag när jag lät honom galoppera i högern så kändes han så otroligt mjuk och kunde få in honom på en volt! Det gör mig så jä*la glad att det faktiskt går framåt! Nu jäklar ska jag träna hela sommaren! Vill ju börja tävla snart också!!

Slänger in lite bilder från hur han såg ut i för 2 år sen när jag  fick hem honom

[Zkold]
0

första ridturen hemma hos mig.

[Zkold]
0

Nu

[Zkold]
0

Hade aldrig sett ett hinder eller en bom för två år sen. Ingen teknik kanske men han hoppar och vi jobbar påSkrattande

[Zkold]
0

Skutt

[Zkold]
0

Jag vet att jag har pissig sits här hehhe.. från en hoppträning.

Thorsson
0

åååh, så fina ni har blivit! :D

ebengtssson
0

riktigt snygg :D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Jenca
0

bra jobbat!:)

[Zkold]
0

tackSkrattande