Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 06-dressyr
Läst 1790 ggr
Thorsson
0

Ridbilder + film, Lord 22/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ju tillbaka min kära häst, och lite glad är jag väl över det. För nu har jag en chans att rida under sommaren, samt få ha honom en stund till!

Jag har sett länge hos fodervärden att Lord inte utvecklats så mycket muskulärt sätt… Vilket jag har fått känna på nu med när jag ridit honom de senaste dagarna, det är muskler överallt som fattas på honom, speciellt i rygg och rumpa. Men i övrigt har hon verkligen gjort ett super jobb med honom!
Men detta är lätt att ta igen nu i sommar med musklerna, iaf en bra bit!

Min syster var med och filmade och tog enstaka kort idag, för att vi ska ha en film till annonsen. Filmen ska jag snart sätta ihop, men här kommer ett kollage, bilder är tagna från filmerna!

Guuuuuud vilken häst jag har säger jag bara. Han är som sagt liiite muskelfattig, men jobbar så gott han kan, och jobbar ärligt med. Så red i form i alla gångarterna och jag har precis börjat komma in i hans rytm i traven igen. Inte ridit honom på 6månader, så är nog lite förståenligt!
Men iaf, mycket volter, cavaletti, sidvärtes rörelser.
Red på hackamoret med, så det gör mig ännu stoltare! :D

KallaMigMimmi
0

Stålt det ska du va för det ser ricktigt fint ut på bilderna, stegen över kavalettin är verkligen imponerande tycker jag! var är filmen?;)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Thorsson
0

Filmen kämpade jag med långt in på natten ;) Tog ca 1h att ladda upp den på youtube, men nu är den klar! :D
Film!
http://www.youtube.com/watch?v=IH7GDDOk_1Q

[Zkold]
0

Jättesnyggt!! :D

Thorsson
0

Tack! :D

KallaMigMimmi
0

Oj då men du fick upp den tillslut:) filmen var också jätte bra! vad smart att du delat upp den i skritt trav galopp osv väldigt fina steg har han alltid haft det eller har det kommit med träningen? Varför ska du sälja förästen?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Thorsson
0

Tack! :)

Han har alltid haft ett bra grundsteg, men med mer muskler har hans gångarter blivit stärkta och det har blivit lite luftigare, och rundare! :) Jag har inte ekonomi till att ha kvar honom tyvärr :( Annars hade jag mer än gärna haft kvar honom och haft honom som mitt skolprojekt i 2:an och 3:an!

Tin-Tin74
0

Lord ser jättefin ut! Synd att du måste sälja! Gråter Räcker det inte med att du lånar ut honom på foder under gymnasiet?

http://tintin74.blogspot.com/

Thorsson
0

#7. Jättesynd, verkligen :( Dock så vill jag inte ha ut honom på foder igen, då jag känner att jag ska utbilda honom, och utvecklas med honom om jag ska ha kvar honom och inte sälja. Och jag har inte råd, och tycker sedan att det kanske är bättre att köpa en yngre, större häst sedan som jag kan utvecklas med och komma ännu längre… :) Sedan så letar jag ändå då en projekt häst att ha till skolans projekt arbete man har i 2:an och 3:an… så :)

ebengtssson
0

Du ska vara jätte stolt och nöjd :D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Thorsson
0

#9. Dock inte jag som gjort arbetet, min fodervärd har varit en pärla! :) Men antar att jag förbättrar min ridning med så! :) Men stolt är jag ändå.

ebengtssson
0

#10 men du kan vara stolt över din fodervärd ;)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Thorsson
0

#11. Det är jag! Hon har gjort ett toppen jobb, och det har hon fått höra ett antal gånger :)