Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett19-galoppera-på-ridtravare
Läst 1228 ggr
Rafflan
0

Utveckla galoppen?

Jag och en kompis kan nu träna galopp på våra hästar ihop, hennes häst kastar av henne om hon galopperar utan sällskap, men ligger jag bakom sköter han sig, och min går iväg och lyssnar inte på broms och sväng men har jag henne framför håller han sig lugnare, dock kan min inte gå långsam galopp, går min kompis för sakta kan han inge galoppera utan då travare han snabbt, han går i snabb trav in i ännu snabbare galopp, så hur lär jag honom galoppera långsammare?

Och hur lär jag honom om jag vill ha trav eller galopp enkelt? jag vill fortfarande att han ska kunna trava snabbt ;)

Birke
0

Han måste ha muskler för att kunna galoppera långsamt :)

Rafflan
0

#1 så mycket och ofta galopp med andra ord?

Idag tog vi ett rejält rejs över en äng där jag lätt honom löpa och sträcka ut sig, han lyssnade bra på bettet, var dock seg att bromsa så lättast var att svänga åt nåt håll får då bröt han av självmant :)

Em--ma
0

#2 japp galoppera mycket för att få upp musklerna för samlad galopp.

Mycket (nu kommer jag inte ihåg vad det heter ) iaf mycket avsaktning och göra galopp igen.

drygt att jag inte kommer ihåg ordet , hoppas du fattar :P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Linnea
0

Träna galoppfattningar och tempoväxlingar i galopp.

Skynda långsamt så går det fortare.

Rafflan
0

#3 Ja just nu försöker jag ta 1-2 galopper/ridtur ;)

#4 Fattning fattar han tyvärr inte ännu, försöker jag springer han bara fortare tills han går in i galoppen, men rider jag i par med min kompis på en äng fattar han självmant galopp ibland så ska föröska få honom att förstå galoppfattninge genom det, och det svåraste är att lugna ner galoppen, men det går, det e så vi gör avbrott, saktare hela tiden tills det blir trav, då lyssnar han perfekt igen ;)

Linnea
0

Nej i början är galoppfattningarna svåra. Kan han röstakommando för galopp? Säg isf det samtidigt som du ger galoppskänkel. Det kan också bero på att han inte har tillräckligt med muskler men han kan göra det bra ibland som tex på en äng när det är extra roligt. Motivera för att han ska orka både mentalt och fysiskt.

Skynda långsamt så går det fortare.

Rafflan
0

#6 Nej han kan tyvärr inte röstkommando för galopp, dock om jag travar snabbt, sen svänger åt nåt håll och samtidigt ger skänkel fattar han galopp, så göra så + röst kommando kanske han lär sig? :)

Och när vi travar ganska snabbt och sen hoppar så går han oftast in i galopp, dock måste jag volta för att han ska bryta av, men han lyssnar iaf på att svänga och volta och är jätte duktig på att galoppera på volt :D

Dock blir han ganska livlig och busig när vi galopperar :)