Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1529 ggr
BeatriceHolmberg
0

Sommarplaner

Sommaren börjar smått komma, även om man inte kan tro det när man kikar ut genom fönstret och det ösregnar och blåser som sjutton, samt att temperaturen ligger på ca +10 grader ..

Men förhoppningsvis så får vi en fin sommar,
så vad har ni för planer med era ridtravare?
Ska dom få ha sommarlov, lära sig något nytt eller kanske ut och tävla?

Oavsett vad du har för planer så skriv och dela med dig :)

fridak
0

Jag flyttar i juni, och pålle kommer till riktiga beten ist för de året-runt-hagarna vi haft nu. Men för att han inte ska bli alltför lik en köttbulle så får vi nog hålla igång hela sommaren.

CelsiusT
0

Jag har planen att komma igång lite mer med ridningen av min unghäst (4 år till sommaren). Gamlingen (13 år) ska mestadels få ta det lugnt i sommar, men han ska få följa med till High Chaparral för att tävla i team sorting.

Medarbetare på westernridning.ifokus

sthlmsjenna
0

Hero ska få gå på sommarbete och bara leva livet.  Jag kommer jobba heltid plus resa en del i sommar så jag kommer troligtvis inte rida så mycket i sommar. Som tur är så har jag medryttare som kommer ta hand om honom och rida honom så mycket de vill.

Men självklart kommer jag se till att han får sina viloveckor som han alltid får på sommaren och sen ska jag försöka hinna med att åka på ett tränings-läger.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

pinkish
0

jag är gravid o får bebis i juli så min får "halvvila" som han hittills haft hela vintern hehe. jag tömkör o longerar när jag orkar. ridning har det inte blivit av. men i höst kommer vi igång igen :)

giffan
0

Här har vi fått upp ögonen för distansen så det kommer bli lite av det antagligen, om det fungerar.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Zaphix
0

Skulle hopptävlat i juni, men nu är hästen halt, så det blir det inget av med.

Blir vila på bete en månad i alla fall.

Annars en resa iväg för att träna NH förhoppningsvis.

I övrigt har vi lite mål uppsatta för markträningen som vi ska försöka nå, borde nog bli så.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jackiejohn
0

Vet inte vad jag ska hitta på med mina damer! Lite semster får dom allt då jag ska jobba och ha mig..

Nya damen ska jag lära känna ordentligt så mycket relationsgrejs där och den andra fröken ska jag rida som vanlig dock lite mindre eftersom det är sommar (då brukar dom inte ridas lika hårt) Glad 

Ligger och söker om jag kanske ska betäcka en av dom men de är ett väldigt stort KANSKE..

sus-sharon
0

jag ska köra igång mina ordentligt under sommaren - de får ju tyvärr stå under studiedelen av året eftersom jag pluggar långt hemifrån och inte har nån som kan hålla igång dem.

då jobbar vi på sommaren istället =)

nån vilovecka här och där blir det nog, till följd av utlandsresa och höveckor.

medarbetare på djurskydd.ifokus

emeliekarlssoonn
0

Vi släppte ut på bete igår kväll. Han kommer få gå med polarna i sommar sen flyttar vi antagligen i höst.
 Ska försöka jobba upp galoppmusklerna, få en jämnare framåtbjudning i skritt och trav samt börja lära in sidvärtsrörelser, som skänkelvikning och öppna.
 Vila har han hunnit göra under vintern då det inte finns tillgång till ridhus att rida i. Dessutom vill jag inte ställa av honom helt då han lätt blir bukig och ful i kroppen under de tidiga månaderna. Får se hur han ser ut i slutet av betet då han var ganska tunn när vi hämtade honom eftersom han lätt faller ur när gräset tappar näring. Det löser sig. :)  Beror lite på vad jag hittar på under sommaren också . :D

Mangis
0

Min oäkting har just haft sin vila och sätts igång så smått. Inhoppning och träningshelg + en tömkörningshelg hos Anders Eriksson står på schemat innan nästa vila.

Phila
0

Jag åker utomlands så min häst får lite vila, sen ska jag ta upp konditionen och dra ut på lite hopptävlingar hade jag tänkt =)