Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett17-tävling
Läst 1472 ggr
giffan
0

Distans

Någon här som rider ridit elle rfunderat på att rida distans?

Jag har anmält min travare till en distans tävling… Går det bra kommer han fortsätta tävla distans då han inte duger till travet…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Akerberg
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag rider distans (bara PP) har gjort 6 ritter på mellan 18 och 32 km. Hur roligt som helst =)

giffan
0

#1 Kul.

Min häst ska gå en clear round på 40km.

~ Anneli ~ 

Akerberg
0

Jag skulle gärna rida 40 km CR, men det har inte funnit någon i närheten. Eller jo, Sämsholmsritten i år hade 40, men jag valde att rida 20 för jag visste inte hur det stod till med formen efter vintern. Bilden är från den ritten. Blir 30 i augusti på Isaberg om allt går som det ska. 50 tycker jag är lite långt =P

Zaphix
0

Hade varit jättekul att rida distans, skulle jag gärna göra.

Men finns inga distansryttare i närheten, och jag kan knappt något om grenen tyvärr. :\

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

giffan
0

#4 Jag känner heller ingen här som rider distans. Men har fått kontakt på annat forum med en som hjälpt till att svara på frågor och hittat en ryttare.

~ Anneli ~ 

Akerberg
0

Finns massor med nybörjartrådar om distans på Bukefalos, och så kan man googla. Ett tips är att läsa TR, det är faktiskt inte så invecklat att läsa den, och inte jättemånga sidor heller.

Letar ni efter annan ryttare som sällskap?  varför det =P Det är ju mycket friare att rida själv. Skulle bli tokig av att alltid behöva anpassa mig efter någon annan. Rider alltid själv, trivs super med det, hästen har heller inget emot det.  Sällskap kan man hitta innan start eller längs med banan på tävlingarna. Sist red jag ihop med samma människa från ca 3 km från start till mål. Vi trivdes bra ihop o hästarna höll samma tempo, funkade kanonbra! Hade det inte funkat hade vi ridit var för sig.

giffan
0

#5 Att man letar annan ryttare är nog iaf för mig för att lära mig mera om distansen. Men som sagt bukefalos är ett bra ställe och där har jag hittat massor med hjälp-

Det kommer inte bli aktuellt för mig att tävla min häst själv. Men jag kommer kunna sponsra någon att ha en häst att tä'vla om det visar sig att han fungerar.

Ev har jag hittat en  ryttare som kan rida min häst som bor lite närmare oxå det vore ju trevligt. För då kan ju ryttaren få träna något längre pass före tävling med.

~ Anneli ~ 

Zaphix
0

#6: Sällskap att rida ut har jag alltid om jag vill, så det är inga problem.

Men det där med att lära sig hur saker fungerar är det snarare jag har behov ut av.
Är ju ändå en del att kunna.

Vill gärna lära mig hur saker fungerar i praktiken, och då räcker inte TR till.:\

Min och Dackes blogg

giffan
0

#8 Fråga det du vill veta här så kanske vi kan hjälpas åt att lära oss mera om distansen.

~ Anneli ~ 

Zaphix
0

#9:är inte så specifikt, mer hur det går till. Kanske bäst att åka på tävlingoch titta egentligen. :)

Min och Dackes blogg

giffan
0

#10 ja det var så jag tänkte med min häst. Jag anmälde då jag hittade en ryttare som ville rida. Annars finns det ju prova på ritter som man kan vara med på för att lära sig.

~ Anneli ~