Häst Blir ponny?
Jaa… Jag har länge misstänkt att min häst har varit mindre än 155 (som förra ägaren sa) men vi Slarvmätte med ett måttband och där visa de 145? Jag kan ju inte mätt fel på 10 cm :s
Funderar på att "slutmäta" henne men har inte tid just nu, men de skulle ju vara bra att veta hur stor hon är nu när vi ska ut och tävla :o

#0 Är det Slätta du menar som bara skulle vara 1,45?
Tror nog mer på att hon ligger på 1,55. Jag har testat mäta Daimler på detta viset flera gånger och fått olika mått var gång och hanligger då allt från 1,45- 1,57. 
Men mitt andra sto som var slutmätt på 1,60 var ändå ganska lik slätta på höjden fast slätta var lite lägre än henne och samtidigt högre än Daimler.
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus
#1 Joo de är slätta, men närmare 160 skulle jag aldrig gissa på Eftersom Slätta är Nästan minst i stallet :o
Hästen kan ju variera höjden om du ex. ridit precis. då blir den ju mindre eller om hästen är spänd och spänner sig så blir den ju högre ;)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#2 Nej hon är inte närmare 1,60, det var inte det jag menade utan jag jämförde henne med mitt sto som är 1,60 och då tyckte jag att 1,55 kunde stämma på slätta, då hon är högre än Daimler som ligger mellan 1,48- 1,50 och mindre än mitt sto på 1,60. 
Mvh Carina
#3 jaa det är sant :)
#4 dedär stämmer inte För Daimler var högre än slätta :o

#5 Nej det var han inte när jag lämnade han och hämtade han, jag har foto då de står vid sidan om varandra och där är Slätta den högsta hästen.
Jag har själv slarvmätt Daimler för att få en ca höjd på han men har blivit så fel det bara kan bli, för idag kom det en tjej hit och stod vid sidan om han och om Daimler varit 3 cm högre hade man inte sett henne bakom hans manke, hon är 1,58 så vi kom då fram till att Daimler växt bra detta året för i dag måste han vara minst 1,55.
Men är Slätta inte slutmätt en gång?
Mvh Carina
#6 jaha.
jag vet faktist inte, somsagt dom vi fick slätta av sa att hon var 155 :s