Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett05-utrustning
Läst 1159 ggr
jsca
0

tips på tunt täcke

Behöver tips på ett tunt regntäcke.. Vart finns billiga och någorlunda fina sådana?

behöver ett nu. då det är för varmt med vintertäcke, och för kallt att gå utan på tidig morgon/sen kväll. (då hästarna kommmer ut runt 6, och in runt kl 21)

tips?

Em--ma
0

menar du Fodrat regntäcke? =)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

jsca
0

hehe så tunt täcke som möjligt i princip.. som man kan ha varma dagar :)

helisa
0

Jag köpte ett tunt ofodrat i bävernylon på ÖB som jag tar på dessa dagar när jag ska rida o inte vill ha hela hästen full med lera.

fridak
0

jag tyckte jag såg ett rätt intressant på hööks. ett regntäcke med ett tunt bomullsfoder för 399kr:)

Primee
0

Köper bara Horseware Amigo´s regntäcken numer - aldrig haft något bättre! Både den regntäta biten, passformen, men framförallt för andningsförmågan. Min ena häst är väldigt känslig för värme o har superlätt för att börja svettas, men detta kan han gå med en varm sommardag utan att "överhettas" ;)

Letar man på "rätt ställen" kostar de inte alls mkt heller.  Finns nog billigare ställen - speciellt när det är utförsäljning på förra säsongens färger - men länkar till min lokala butik :) Ryttarstugan

tesslan
0

Jag har ett ofodrat, tunt, snyggt och tåligt regntäcke och det har jag köpt på hööks. Super bra! Det har jag på min rakade shettis som är ute dygnet runt.:)

Em--ma
0

jag tänkte bara på att ofodrade täcken inte är så bra om man inte vill som #3 bara att dom inte ska bli leriga.

För har man ett ofodrat regntäcke så kan inte hästen fälla upp pälsen så den blir var. Så alltså är det kallare för hästen att gå med ett ofodrat regntäcke än inget täcke alls Tungan ute

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Qmab
0

Det finns ofodrade täcken med teflon som är väldigt trevliga. Brukar finnas i de flesta hästbutiker. De finns dessutom i flera olika prisklasser. :)