Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 1045 ggr
Thorsson
0

Uppdates om Lord!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var ju ett tag sedan man skrev eller något, men utan häst så söker man sig inte hit så ofta. Lord är fortfarande hos fodervärd, och förhoppningsvis så vill hon fortsätta ha honom. Kontraktet går ut 21 Maj, så det är ett tag till :) Jag har en intressant spekulant (köpare) som är intresserad av Lord, och hon är väl den typ jag vill sälja Lord till. Men det är glest mellan mailen, men jag hoppas hon fortfarande vill provrida. Iså fall ska jag prata med min fodervärd, eftersom jag gett henne första köpsrätt på Lord i kontraktet.

Han är lite sur nu, men efter denna brak vinter så har han fått stå mycket, vilket han hatar, ehe… Så hon har fått handskas med en smått sur häst. Det funkar fint mellan dom dock, och ja. Jag vill verkligen ha tillbaka honom, men vi har vuxit ifrån varandra. Så det går inte tyvärr. Men jag saknar honom, och spanar efter en ny häst.

Jag hjälper en del kompisar att rida deras hästar, så jag har inte lagt ridningen på hyllan helt. Det var väl allt för denna gången!

fridak
0

hur går det med hästarna du hjälper till med då?:) vem säljer du lord helst till, fodervärden eller den andra spekulanten?

Thorsson
0

Jodå, det går bra. Tävlade 2 av dem 1april. Felfria rundor båda 2 :) Rider för Tove ibland, som är med i landslaget för stor häst. Har hoppat hennes landslagshäst en gång, tävlade hennes andra häst. Hade ett uppdrag om att förvandla en westernponny lite smått till en hopphäst. Så det rullar på. Dock så blir det nog inte så myclet ridning efter lovet, men vi får se.

Säljer nog helst till spekulanten, då hon vill tävla mindre klasser i fälttävlan. Vilket Lord skulle dö av lycka för tror jag! Men får se lite vart hon kommer ifrån, nu står han ju bara 2mil ifrån mig typ! :)