Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett05-utrustning
Läst 1414 ggr
Primee
0

Hjälp med träns..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kommit på att det är dags att köpa ett nytt, eget träns till "nya" hästen. Hittills har han bara fått låna av min andra hästs "kasserade" samling eftersom jag inte var säker på om jag skulle behålla honom. Nu har det nästan gått ett år sedan han kom till mig, så tydligen behåller jag honom ;)

Har kollat runt på en massa, utan att riktigt hitta vad jag söker…

Det jag vill ha är ett svart träns med engelsk(/acchen) rel. bred nosgrimma, helst pullback.  Han ligger precis på gränsen mellan Full o XFull, med hans breda huvud sitter XF bättre på honom..

Några förslag..??

Det jag gillar mest just nu är detta från Glen Gordon ,det översta , (minus för mässingspännena) Men hur är GG i storlekarna?

Mangis
0

Dum fråga - men varför pullback? Har inte den nosgrimman fått ganska stark kritik?

Primee
0

För att de brukar vara bredare än nosgrimmorna med "vanliga knäppningen", rent utseendemässigt alltså ;) Han har så pass brett huvud att det ser mer symetriskt ut med bred nosgrimma.

Kritiiken kommer ju av att folk inte fattar bättre utan drar ut för kung o fosterland bara för att det går. Vissa kör med "två fingrar regeln", jag kör med en hel knytnäve.

Allra helst vill jag rida utan nosgrimma, men ung o barnslig som han är behöver han lite stabilitet i sidorna för att inte leka runt o "dumma" sig med tungan..

elli-kleo
0

Jag tycker att globus har bra träns.

Hittade ett globus träns för 376 kr på grand-prix.se som kanske är nått du letar efter? Det är ett träns med aachennosgrimma, pullback-knäppning, tjockfodrat. Finns i bl a svart. Storlekar bl a full och x-full.

Länk:

http://grand-prix.se/product_info.php?products_id=1426&sid=74b12c2930422a26c5b9f2dbcd73fb0c

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Primee
0

#3 - Tillagt som nr.2 på min lista nu ;)