Dräktigt sto
Sålde vårat ena sto förra hösten då hon ej blev dräktig. Nu har hon boat in sig fint hos nya ägaren. Ägaren ringde idag, för imorgon kommer veterinären ut och ska kolla om hon är dräktig…!
Snacka chock om hon skulle vara det. Hon va nämligen otroligt länge på betäckning och blev inte dräktig. Och vi hade ut en veterinär före vi sålde henne för att vara på säkra sidan att hon inte va dräktig.
Kan det verkligen vara möjligt att hon skulle vara dräktig iaf?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Möjligt men inte troligt, undrens tid är ännu ej förbi :)
Vi hade ett sto som var tjuvbetäkt av vår egen hingst, utan att visa det allra minsta att hon var dräktig förrän det andra stoet fölade, då gick den här märren igång o fyllde ljuvret o vart kanontjock på bara några dagar, så gissa att vi blev förvånad när veterinären talade om att vi skulle få ett föl innom 2 veckor
Hon är alltså betäckt tre gånger förra sommaren, och inget tog sig (vad vi kunde se av ultraljudet…) Men nu verkar det som att hon är dräktig.. vi får se i morgon. Hon har iaf inte träffat någon annan hingst.
~ Anneli ~
Berätta hur det går, ston kan ju vara lite lurig o med att visa ägg o dräktighet, lika som vid fölning.
Men lite spännande ändå tycker jag att det låter, lr kanske inte 
Hon ÄR dräktig… ska föla i slutet av maj…
~ Anneli ~
men vad konstigt att hon blev dräktig =S
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)