Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1203 ggr
lilli-l
0

Min bästa vän ska bort <3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon är det bestämt.. Mitt hjärta pendlar mellan att  blöda och hjärtklappning! Jag känner mig som en bödel, fast jag vet att det är ofrånkommligt. Jag har haft honom sen han var 8 år och nu har han nått 25 år och han är trött!

För ett år sen började benet att krångla, med hälta.. Vi provde att spruta korstson och tuppkam..det varade en tid, sen var det tillbaka. Nu tror jag att han vill lämna jordelivet för att få galoppera på de evigt gröna ängarna i Trapalanda!

Han har varit min bästa vän under de åren jag har haft honom. Han kom till mig för att han skadat sig på travbanan och kunde inte längre vara det han var född till..travare. Ägaren ville inte avliva honom för att han var så snäll, han ville ge honom en chans..så då kom han till mig!

Jag kommer aldrig mer att hitta en häst som är som han..finns bara inte! Han har lärt mig så mycket, gett mig så mycket och vi har haft det så kul under åren vi haft tillsammans!

Han har lärt mig att varmblodstravare är smarta, vänliga, intelligenta, lättlärda, roliga, älskvärda, tillgivna, pålitliga och mycket, mycket mer!

Jag var 32 år när jag fick honom och hade inte ridit på säkert 20 år! och då på ridskola.. Så han har verkligen varit min bästa vän och fått mig tillbaka på banan med hästintresset!

Så, Baltzar Way, jag tackar för alla åren du gett mig, all lycka du fyllt mitt hjärta med! Jag kommer att sakna dig så MYCKET! Sov gott, lilla hjärtat <3

Jag älskar dig!

Matte/Lilli

Carpe Diem….Fånga dagen

xMyDeadx
0

Vi kommer tänka på dig och skicka massa energi för att du ska orka dig igenom dagen och framtiden.

Du är stark, som har orkat fatta ett sånt beslut! Ni kommer alltid vara ni, på ett eller annat sätt. Oavsett var den andra är.

lilli-l
0

Tusen tack för energin och omtanke!

Kram Lilli

Carpe Diem….Fånga dagen

elli-kleo
0

Jobbigt att ta ett sånt beslut.

Hoppas du får mkt stöd, så du orkar.

Det är hämskt att förlora en så nära vän.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Surviver
0

Usch, det är ett tungt beslut men för deras skull så måste man vara stark och göra det rätta…

Jag har själv en gentleman på 26 år som jag har haft sedan han var 12 så jag känner igen mig i det du skriver, får tom tårar i ögonen då jag vet att vi är påväg åt samma håll jag och Putte. Han kommer inte orka vara med mig för evigt men vi har haft ett fantastiskt liv tillsammans. Vi kan ju iallafall vara glada och stolta att vi har två så gamla travare, det är inte så jättevanligt att dom orkar vara med så länge.

Tänker på dig!

fabric
0

Tankarna vilar hos dig och din vän

lilli-l
0

Nu är han bortaGråter men det känns ändå skönt nu när det äntligen är över.

Han galopperar på de gröna ängarna tillsammans med alla våra andra djur nu, det är vad jag ser framför mig..

Tack åter tusen tack för allt stöd jag fått från er här på forumet. Det känns så skönt att få stödet från er, ni är guld värda!! Sååå skönt när ni förstår hur man har detGlad

Kram till er alla!  Lilli

Carpe Diem….Fånga dagen