Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1046 ggr
ebengtssson
0

åhhh!

Jag blir så sur, jag har varit på skidsemester i ca 9 dagar och då skulle en kompis som har sin häst inackoderad hos oss och skulle då ta hand om mina hästar. Redan innan hon flytta in hos oss så sa jag att vecka 7 är inte jag hemma och behövde hjälp med hästarna och då sa hon att det gick bra.

Grejen är att jag inte riktigt litade (litar) på att hon skulle ta hand om mina hästar som jag gör så jag skrev en lapp så hon visste vad hon skulle göra, vilka täcken hästarna skulle ha, hur mycket mata o.s.v och hoppades att hon skulle göra som jag hade skrivit…

Sen när jag kom hem så gick hästarna med ett täcke på sig och frös som bara den. Det var -20 och då hade jag skrivit att den ena skulle ha fleecetäcke under vintertäcket och den andra skulle ha sitt stalltäcke under, men det hade de inte-  Hon hade inte gjort iordning tillräckligt med mat för kvällen eller för dagen efter, bara det till sin häst(!), vattenspännerna hade hon ställt ut så de hade fryst (hade skrivit att hon skulle ge hästarna vatten några gånger p.g.a ist för det fryser), hon hade gjort sönder en spann utan att säga något, tagit slut kraftfodret och inte sagt något o.s.v

Sen så var hon sjuk på måndagn så jag smsa och frågade om hon skulle komma till skolan och till stallet på kvällen (hon bor på skolan) och hon sa nej, då frågade jag vem som skulle mocka hos hennes häst och bara: jag trodde du kunde göra det eftersom jag tagit hand om din häst!

Då blev jag sur, visst jag kunde mocka (och jag gjorde det sen) men att hon inte ska ta sånt för givet, jag frågade och sa det lååångt innan om vecka sju! Är det konsigt att jag blir sur om hon tar saker för givet och inte gör som jag har skrivit?

Så nu ska hon flytta sin häst, visst det är inte bra för våran vänskap men det funkar inte att ha henne i stallet… Och jag vill inte säga till henne för det gör bara saken värre…

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

jag vet inte vad jag ska göra… Gråter

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

giffan
0

Jag skulle inte låta någon ta hand om mina hästar om jag redan innan kände att jag inte kunde lita på denna person. Då skulle jag isåfall se till att någon mera hjälpte till så att det inte blev så mkt ansvar till bara en person.

Sen om fodret tagit slut, borde du veta om hur mkt det går åt (ifall hon nu inte över fodrat) Om någon vatten hink gått sönder, det skulle jag inte bry mig så mkt i, skulle vara glad att jag fått hjälpen.

Att fodret inte var iordning, kan det ha varit att hon visste att du kom hem då? att hon trodde du skulle fioxa det själv?

När man har hjälp i så många dagar gäller det verkligen att man har någon man kan lita på, annars får man stanna hemma. Tycker jag.

Tråkigt att det blivit så som det verkar vara nu, men måste hon verkligen flytta för det? är det inte bättre att ni pratar ut om det? Tala om att du blivit besviken, hör varför hon gjort som hon gjort.

Sen är det väll tyvärr som så, att det finns ingen som kan ta hand om sina egna djur så bra som en själv, tyvärr…

Hoppas att det kommer lösa sig

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ebengtssson
0

hon visste att jag skulle komma hem sent på kvällen och att jag inte skulle varken hinna eller orka (åkte bil från trysil och hem vilket tar ungefär 8 timmar eller nått)

Jag vet, men hon har tagit hand om hästarna förut och vet hur jag gör, men såhär mycket slav brukar det inte var. Jag trodde att hon skulle ta hand om mina hästar ordentligt, visst det han ha varit en engångsgrej och att hon inte heller hann…

satilaryttaren.se