komma upp i sadlen
Hej
jag har ett litet bekymmer min häst vill inte stå stilla när jag ska hoppa upp varje gång jag ska rida måste jag ha någon med mig som kan hålla honom någon som har tips och ideer på hur man ska göra?
När jag lärde min häst att stå still så hoppade jag av om hon började gå och började om. Höll på så jätte länge innan vi kom iväg men det hjälpte :)
Du kan alltid testadet =D Lycka till :D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

ja, håller med #1, träning träning. Min var också så. ställde henne MOT staketet några gånger tills hon stod stilla, sen utan staktetet , och nu står hon alltid stilla :D
okej då får vi träna vidare tack för svar:)

Lycka till ! :D
Min pålle gör så nu, ( har inte orkat träna honom på eett tag )
men när jag skulle sitta upp och han gick, så hoppade jag av och började om, gjorde säkert 5 ggr / dag.. Tillslut så stod han still när jag hoppade upp och kunde fixa m. stigbyglar, sätta på mig vantar ex. =)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Min lilla busa kunde inte heller stå stilla plus att hon har så rund rygg att sadeln glider runt, så vi skaffade en sittupp pall både för att det är snällare mot ryggen och på något sätt så började hon stå stilla vid den när man sitter upp nu rör hon sig inte förrän man säger till :)