Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett07-hoppning
Läst 2684 ggr
Tin-Tin74
0

Rosett på "Pay n´Jump"?

Min dotter ska ev ställa upp i en Pay n Jump i slutet av maj. Hon frågade mig tidigare om man får rosett om man klarar banan. Inte en aning!!!Obestämd När jag tävlade för ca 10 år sedan fanns inte Pay n Jump här omkring. Däremot kompistävlingar (borde vara något liknande)…

När man är 11 år och klarar sin första "tävling" är ju en rosett ganska viktig del. Hur är det? Blir det rosett som i Clear Round?

sthlmsjenna
0

det beror på. vissa ställen ger rosetter till de som kommer felfritt, andra inte. Hör av er med frågan till stället där hon ska tävla.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Tin-Tin74
0

Okej då vet jag hur jag ska svara henne. Tack Jenna!

my-real-life
0

man får en rosett om man rider felfritt =)

[Tovab]
0

Jag har varit med på Pay and Jump och Pay and Ride. Fick rosett på båda. Eller, alla fick en stor röd rosett :) Det var vid Njurunda området :)

jsca
0

Det är inte på alla ställen man får rosett när man rider felfritt. I vissa fall kan man få köpa rosett efteråt, antingen om man ridit felfritt eller inte.  :) Det är ju kanske något den klubben har? Brukar stå på hemsidan. 

Annars, skicka mail och fråga.

Mangis
0

Beror på vilket TR de följer. Pay and jump är ju egentligen ingen tävlingsform utan en träningsform. Träning ska ju egentligen inte ge rosett.