Vad snabbt saker kan ändras
Måste få skriva av mig lite.
Min stallägare släppte världens bomb i går, dom ska SÄLJA och flytta till stan o lägenhet. SKIT oxå.
Så nu står jag utan stall till sommaren. Ingen fara ifs, men till hösten…
Blir nog så att vi bygger en box till på gården där jag bor, har haft stall tidigare för en häst här, men maken har fått lov att bygga om den till musikstudio, nu får han hyra lokal ist o jag får en box till.
JÄKLA SKIT, känner mig irriterad av någon anledning, mest för att jag missat helt att dom funderat på att sälja förmodligen, har super bra relation med stallägaren, så det känns konstigt.
Men det kommer att bli BRA när jag landat i situationen o kommit i gång med bygget tror jag.
får ni inte stå kvar där med dom nya ägarna då ?
// Vanessa
#1 har ingen aning, nuvarande flyttar senast 1 maj, oavsett om huset/stallet är sålt eller inte, får ha boxarna kvar till sista maj. Sen vet man ju inte om det finns nya köpare lr inte o om dom vill ha hyresgäster osv. Vad dom ev vill ha i stallhyra ska vi inte prata om. Snittet på hyra här ligger på 15-1700 o inget ingår. Det är en hyra som jag inte har råd med till 2 hästar. Kostar inte lika mycke o ha dom hemma här.
Men men, den som lever får se. Men går inte att komma ifrån att man känner sig lite förvirrad när liksom tillvaron bara rasade ihop när det gäller hästarna.
Herregud, vad läskigt. Men det är någon mening med allt!!
Har du marker/tillgång att arrendera marker så att du klarar att ha hästarna hemma? Det låter ju toppen att kunna ha dom hemma =) Det är ju iaf min dröm, hade jag haft möjlighet att ha hästarna på gården hade jag haft det direkt!! Varför har du inte haft det hittills?
Hoppas att allt blir bra i slutenden, men jag förstår att du känner dig förvirrad just nu, särskilt som du inte visste om att dom planerade att sälja. Kanske har det hänt dom något nu plötsligt som gör att dom måste flytta? Jag menar, eftersom dom kanske inte ens har köpare?
Medarbetare på westernridning.ifokus

De är ju alltid trist att flytta hästen, speciellt om man trivs.
Men dom har säkert sina anledningar till att flytta från gården, kanske lågkonjunkturen har ställt till de för dom som för många andra. Har dom precis betämt sej för att flytta eller har de vart igång ett tag med huset ute på annons och allt?
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/
Jag hade ju stall hemma för många år sen, men vid skillsmässan så gjorde jag mig av med dåvarande häst (men behöll huset). När jag så träffade min nuvarande man så bestämde vi att han kunde göra musikstudio där jag hade stallet, för jag hade ju inga tankar på at bli med häst igen, tyckte ju att 10 st hemma hos mamma räckte, när man har två små barn o heltidsjobb o hus, inte mycke tid över till häst då inte.
Men för 5 årsen blev det häst igen och hade sån tur att huset mitt emot mitt hade stallplats över, så det passade ju fin fint de, har ju sen bara betalat 600 i stallhyra o då ingår hö/höslilage. Jag är bortskämd med ett super bra stall o stallägare.
Men som sagt nu ska dom sälja, det kommer nog ut på marknaden om några veckor tror jag.
Men det kommer att bli bra att bygga om här hemma oxå bara jag får hyra/låna täkten bakom mitt hus, sen kommer det ju då till att planera det här med foder på vintern, vem kan jag köpa av osv. Men det löser sig säkert
Det är ju tur i oturen att vi inte hunnit så långt med musikstudion iaf.
Okej. =) Ja men hoppas det blir bra iaf!
Medarbetare på westernridning.ifokus
så jäkla tråkigt.. hoppas det löser sig!
// Vanessa