Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett05-utrustning
Läst 1840 ggr
Kickilu
0

Polarpad

Är det någon här som testat polarpad som man fäster i tåbrodden? I så fall hur tycker ni det funkar?

CelsiusT
0

Vad är det?

Medarbetare på westernridning.ifokus

giffan
0

Det är en snö sula

länk till polarpad

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
0

#0 Använder inte snö sulor alls

fast just den modellen verkar vettig, andra sulor sliter ut sömmen så lätt.

~ Anneli ~ 

helisa
0

Jag har aldrig sett sånna men kikade runt lite o hittade en sida med info. Verkar vara en bra idé tycker jag, men det som gör att jag tvekar lite är allt i o ut med broddar som ju sliter nå fruktansvärt på broddhålen vid varje ridtur. Tå broddarna ska ju i o ur 4 ggr varje gång. det blir ju kanske upp  till  minst 20 ggr varje vecka på varje tå brodd.

Låter lite väl mycket  för min del.

http://www.hoofcare.nu/polarpad.html

giffan
0

enklare att klippa ur glass lock och trycka in under skon… billigare med antar jag

~ Anneli ~ 

helisa
0

#5, ja jag är nog inne på samma spår faktiskt.

CelsiusT
0

Måste man hålla på och ta av den då? Kan man inte låta den sitta?

helisa
0

Enligt bruksanvisning så ska man ta av o på vid ridning, dom ska inte sitta på hela tiden

CelsiusT
0

#8 Jo jag såg det, men jag fattade inte varför? Är det för att dom slits? Det stog att man ska ta av dom vid ridning för då håller dom länge. Men om man inte tar av dom vid ridning utan har dom på jämnt, hur bra håller dom? Är dom dyra?

helisa
0

#9 Jag var in på en annan forum sida där det sod om detta och där var det några som hade lämnat dom på hela tiden o då hade dom slitits ut ganska fort och det vart tydligen väldigt tätt mot hoven.

Dom jag sett på nätet så ligger priset på ca: 175/paret