Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1876 ggr
Ryttarinnan
0

Blodbanken

Vill du hur avelsindexet ser ut för din travare? Eller se stamtavlan i flera led? Kanske också ta reda på vilket blod din häst är korsad med eller renrasig av (franskt, ryskt eller amerikanskt)?

Jag hittade sidan http://www.blodbanken.nu där alla travhästar med härstamning finns registrerade. Allting summerat, enkelt att avläsa och du kan gå tillbaka flera led. Vet att STC har liknande för lopp, härstamning och sådant, men blodbanken är en sida som fördjupar sig i just aveln.

Kika gärna in på sidan, lite roligt när man har tråkigt framför datorn :)

giffan
0

Man kan även testpara sitt sto om man vill veta vad för hingst som skulle kunna passa utan att det blir för mkt inavel… Man kan även lägga till komentarer om sin häst på blodbanken.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
0

Personligen skulle jag inte göra den korsningen då hingsten ej är godkänd för avel och heller inte har prestationer för avel i mitt tycke.

Ska man sen göra en korsning utan tävling i funderingarna så är det ju så mkt annat att se till att då spelar inte stamtavlan så stor roll. Fast då vet jag att det redan finns så många hästar där ute att man inte behöver göra flera.

~ Anneli ~ 

tindra21
0

Jag ska betäcka mina hästar  för att jag ska behålla den till ridhäst. Skulle aldrig  föda upp en travhäst som är ämnad för travet. 

Min hingst  är estnisk registerad och har gått som avelshingst samt tävlat utomlands…

giffan
0

Okej det går inte att hitta att han varit godkänd för avel eller att han tävlat.

~ Anneli ~ 

tindra21
0

nä men han har tävlat i Finland och verkat där som avelhingst

giffan
0

Okej, hittade han inte där heller

~ Anneli ~ 

tindra21
0

Konstigt

giffan
0

Ja fast jag kanske letade på fel sida, men de brukar stå med på hippos eller vad den heter.. Vet du vart man kan hitta hans resultat och vad han lämnat i aveln? blir ju lite nyfiken.

~ Anneli ~