Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 03-bilder-filmer
Läst 881 ggr
[Zkold]
0

Löshoppning *FILM*

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haha detta är typ andra gången vi löshoppar viking, eller tredje kanske.

Ja vad ska man säga? Nån hopphäst är han då inte^^

Nån som vet varför han slänger med huvudet som han gör i slutet? Han gör så ibland, i hagen också… är det för han är uttråkad eller något? han ser rolig ut iaf.

cathie
0

Undrar vad det är med travare och slänga med huvet :) Alla travare jag stött på gör det :)

Söt häst! :)

// Cathie @ www.cathie.se

Hannybee
0

Han kanske inte har världens bästa teknik, men han verkar ju i alla fall vara rädd om sig. Jag tror nog han skulle kunna bli hopphäst faktiskt… Flört

fridak
0

jag har för mig att slängen med huvudet har något med dominansbeteende att göra, men det kanske jag bara hittat på:P

hur hoppar han om ni har ett hjälphinder först? då blir han kanske inte lika osäker på avsprångspunkten och så på riktiga hindret och kanske hoppar bättre? han ser ju inte ut att ha allt för dålig teknik ändå, kanske frambenen som är något hängande men det kan bero på att det inte var så högt och sen att han flaxar ut med höger litegrann:)

Em--ma
0

Sådär hoppar Amadeus åxå, om inte värre ^^ Haha, hans framben är lixom utanför hans bakben som en groda typ x'D
Din häst har iaf lite koll på fram och bakben x'D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Zaphix
0

Han tar sig ju över hindren iaf, det är viktigast. :)

Slänger med huvudet tror jag har med att göra att han har byggt upp spänningar under hoppningen och springet, och sedan slappnar han av och lossar spänningarna. Just där tror jag att det är så iaf.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Mangis
0

Jag håller med fridak om ett hjälphinder, eller galoppbom 3,5 m före hindret. Du kan sätta upp studs på avstånd som du kortar allteftersom (börja med 340 och låga hinder). Och om du ska hoppa höjd så får han nog bäst hjälp av ett stigsprång på slutet. (Avstånd vid hjälphinder ska stämma med hans avsprång, Stella har 6,80-7m men det finns de som har ända upp till 7,40.)