Förrymda hästar! Arg!
Det handlar visserligen inte om RIDtravare, men travare iaf, 1 av dem rider jag på ibland i terräng å så för att stärka musklerna ;)
Men jag skulle jobba själv idag i stallet, skulle ta ut 13 av hästarna + ta hand om dom 5 vi har på lösdrift. Inga problem liksom jag vet vad som ska göras och allt, bara att jobba på. Trodde jag -_-'
Jag börjar ta ut 2 ston som ska till samma hage, först tar jag häst1 och släpper henne, går lugnt å fint, sen hämtar jag häst2, hon är lite stressad påvägen till hagen, vänder henne med mulen mot mig och sätter på tråden sen släpper jag henne, då tar hon satts, springer rakt in i tråden där vi öppnar och båda handtagen bara flög. Sen far häst2 ut på stallplan, jag försöker lugna häst1 som fortfarande är kvar i hagen. Men nej, när häst2 drar springer häst1 omkull mig å sen var dem båda lösa, jag lyckades lura in dem i en återvändsgränd och tänkte att nu har jag dom iaf på ett ställe, då sattsar häst1 å springer rakt emot mig och i sista stund inser jag att hon verkligen inte tänker stanna å så hoppar jag åt sidan å dom löper bort till stallet, då trodde jag dom skulle dra in, å jag försökte genskjuta dem genom att löpa över gräsmattan så dem inte skulle dra upp för backen, men dom var snabbare än mig, dom drar upp för backen åt ut på vägen!
Jag springer snabbt till stall ägarens hus som var där vid vägen(tur att dem inte hade åkt ännu) och ropat på ägaren att häst1 och häst2 smet ut på vägen och drar mot byn, hon skickar ut 1 person som ska vänta på gården ifall hästarna kommer tillbaka, sen snabbt in i bilen och åka å leta, marken var hård så vi kunde inte hitta nå spår å följa, vi leta och leta och leta, sen ringer personen från gården och säger "var är ni? hästarna är här i skogen" lyckliga över att veta att dem är på väg hem till stallet åker vi tillbaka, men väl framme inser vi att vi hade sååå fel, hästarna vägrar gå in på gården.
Vi tar bilden från ena håller och jag går från andra så försöker vi tvinga dem från vägen ner på gården, då drar dem upp i skogen igen! Till sist lyckades vi få tag i häst1 ute i skogen och då följde häst2 med tillbaka så vi kunde fånga henne med.
Som tur var slutade detta väl, det enda som skadades var ena handtaget till hagen. Men gud vad arg jag var på häst2, hon hade ju inte panik när hon sprang igenom, hon bara gjorde det… *suck*
Ville bara gnälla lite, inte kul att löpa runt som en galning å få hjärtstilleståd av skräck…

samma sak hos oss i vintras:) Sharon drog iväg och Nova, den lilla fjompan, hänger på av bara farten.
jag antar att häst#2 körde en "follow the leader"…
tur att ingen (inkl dig) kom till skada iaf!
medarbetare på djurskydd.ifokus
#1 jo, men när det händer är man ju livrädd att det ska gå illa.
Ja dom är lite "follow" springer en ska ALLA andra med, envisa XD