Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 1187 ggr
Soffan79
0

Vad hittar ni på...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en fd travare sedan 2 år tillbaka, Panter. Han är 11 år nu. Började med Parelli Natural Horsemanship i samma veva som jag skaffade honom å vi har så mycket skoj tilssammans. Man får ju ta dom för vad dom är, vad dom är avlade till och vad dom gjort i livet. Panter har tävlat tills jag fick honom för 2 år sedan och det gör ju att han ibland är lite på tårna, men som sagt vi har så skoj å han försöker verkligen nu :-) 

http://sofie-sofiespantersparelliliv.blogspot.com/

Mycket trevlig sida det här.

Vad gör ni andra med era fd travare?

sthlmsjenna
0

Va kul!

Jag tävlar i dressyr och hoppning med min.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

CelsiusT
0

Min ena travare har gått på travet hela sitt liv (är nu 12 år och får inte tävla längre), fick honom för två månader sedan och håller på att omskola honom till westernhäst. Har även en unghäst (3år) som aldrig är körd eller riden och även hon kommer att ridas in till westernhäst.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Hannybee
0

Mycket fin häst! Glad

Jag rider min sköthäst på vanligt vis, gör lite av varje. Ska börja träna mer horsemanship som du gör också.

Zaphix
0

Tränar också PNH med "min" travare, är delfodervärd. Rider också lite vanlig dressyr, mest för att kunna vara med på ridtravartävlingar. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

BeatriceHolmberg
0

Besse och jag rider mest i skogen och gör lite olika övningar där :)

[Zkold]
0

Jag och min rider mest dressyr… eller ja vi försöker så gott vi kan. Ibland hoppar vi ett och annat hinder med. Skulle vilja tävla men mitt självförtroende sätter stopp haha.

Zabbio
0

Crow är skogsmullehäst :) Långritter och så.. får även ställa upp som fotomodell när jag vill ta lite medeltidsaktiga kort. Det jag gilar mest är att rida i svårare terräng, och att tölta så klart!

Men har jobbat lite bakvänt med tölten tyvärr så har fått börja om i skrittarbete (tyckte att vi hade skrittat så mycket och noga med allt vad sidvärtsrörelser och öppnor m.m. heter.. men missade att jobba rejält framåt i skritten..jajja..) så nu jobbar vi bara i skritt för att få tölen renare :)

På 4 ritter är det ändå rätt stor skillnad (se bilden) kan jag tycka.. och han går i snabb skritt på bägge bilderna, i princip hans maxfart i den gångarten (just nu ;) Kul att se att han numera söker sig neråt när han ökar farten istället för att vilja slänga upp huvudet och passa.

Just nu är mitt mål att få ordning på en vettig tölt till långritten som planeras i vår. Fast han blir antagligen så exalterad över de andra hästarna att han glömmer sig och passar.. menmen, vi får se :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

jackiejohn
0

Skogsridning, lite hoppning och dressyr sen arbetar ja henne mkt så hon får tänka lite western snirkla sig fram mellan bommar som ligger på marken utan att röra dom, vända sig i en lite 4-kant utan att stöta i baka ut ur saker o.s.v. :) ganska växlande och de passar oss då ja blir lätt uttråkad av att göra samma sak hela tiden och hon tycker d eär skit kul med omväxling :D

Animal-3
0

Allt möjligt. Har kul rent ut sagt :)