Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 1256 ggr
petronellaa
0

Gick omkull igår!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, som rubriken lyder gick jag omkull med min häst igår!!

Vi galopperade på ett fält och det var just lite blött där vi gick omkull vilket inte jag märkte, så snubblade han typ och jag flög rakt fram ner på marken och reser mig så har han nyss ramlat och ligger nere på marken men reser sig snabbt. Jag skyndar mig att ta honom och kontrollera om han har någon skada och känner på alla leder osv. Tror vi båda hade änglavakt för ingen av oss skadade oss. Inte ens ett blåmärke fick jag..

Så fick han stå inne och vila resten av dagen i stort sätt. Det var hemskt! Tur att ängen var nära stallet han står i..
Så glad över att inget hände!

Kände bara för att skriva av migg ^^

Birke
0

Så tur att allt gick bra. Man får va försiktig i de här tiderna.

CelsiusT
0

Urs, ja det är läskigt. Inte roligt att gå omkull med hästen =S Tur att det gick bra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Zabbio
0

Skönt att allt gick bra :) Det är lätt hänt när det är blött och lerigt ute..

Men det är inte fel att promenera med hästen efter en sån olycka (och man nte hittar något fel alltså) eftersom det kan finnas någon sträckning eller annat som mår bra av att få gå runt lite lätt utan extra belastning. Värma upp och värma av ordentligt :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

petronellaa
0

#1 ja verkligen hade vi tur! :)

#2 Ja, är glad över att inget hände!

#3 okej, glömde de! men det är en liten promis till stallet från där vi gick omkull och ledde han där så det blev en liten bit men aja! xd

HextremO
0

usch det där är inte kul..

Jag var själv med om en otäck omkullridning när jag var 9-10 år.

Jag var på min första tävling på stor häst (slutade tävla ponny ganska tidigt)

Och grundomgången gick skit bra och jag var skit taggad till omhoppningen..

på näst sista hundret som låg på diagonalen så snubblar hästen i svängen och hinner inte få tillbaka balansen utan stannar på hindret, jag som inte heller hade fått tillbaka min balans flyger av och in i oxern som var 1 m. och hästen försöker när jag ramlat av att hoppa iallfall men ramlar också rätt in i hindret.

vi hade änglavakt vi med för det kunde ha gått ganska så mycket värre än vad det gick (spräckt hjälm och en lätt hjärnskakning)

men vågade inte rida efter de på kanske 2 månader, gick i "terapi" på ridskolan 4 ggn i veckan och fick pyssla om hästarna. En dag så frågar min ridlärare om jag ville rida lajban som var en busig liten b-ponny. och joo de ville jag, jag var skit nervös men skrittade och travade i 1 timme tills ridläraren frågade om jag kanske ville prova hoppa eftersom nerverna släppte lite. och jag som älskar att hoppa tog ett litet språng på 40 cm och det var ju inte alls så läskigt så det flöt på och hoppade tillslut 70 cm : )

Jag lärde mig mkt av den olyckan och vart mkt nogrannare med ridvägar osv när jag rider. för hade jag bara tagit det lite lugnare i svängen hade det nog inte alls hänt.

Inget ont som har nott gott med sig : )

petronellaa
0

#5 Ojdå vad hemskt! Tur att det inte vart värre!!

Vad hände med den där stor hästen då? Red du inte den nå mer?

HextremO
0

#6 jora det gick bra med honom.

Tävlade honom på nästa tävling med och kom tvåa då så han hade inga dåliga minnen iallfall

marinelady
0

#7 Skönt det för dig..inte kul att gå omkull lyckades själv göra det på en häst från nästintill stillastånde, den reste sig kastade sig runt och tappade fotfästet…udda men sant..