Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 819 ggr
fridak
0

klippt!

Igår klipptes Roger av tränaren. filtklippning/jaktklippning/halvklippning så han går med samma utetäcke som innan och naken inne eftersom stallet blir varmt med alla hästar inne.

han skötte sig riktigt bra, var lite skeptisk bara. Jag lämnade huvudet för att hjälpa till baktill och då blev han lite nervösare för att jag inte stod mellan honom och klippmaskinen. en liten knashäst är han.

Hur har ni tänkt i vinter? Klippa eller inte?

Repoort
0

kommer jag igång med ridningen så blir det någon slags spårklippning.

[Zkold]
0

Jag gjorde en helklippning för nån vecka sen men måste klippa honom igen.

fridak
0

#2 var han inte färdigbytt när du klippte första gången? förra året så klippte jag roger rätt sent men det höll sig ända till vårbytet, nu verkade det som att han iten fällde mera heller så jag hoppas jag klarar mig på en klippning nu också:)

studs
0

Klippte min för ca 1 månad sen - helklippning, hoppas på att slippa klippa flera ggr i år iaf :)

[Zkold]
0

#3 nej det var han inte. men han började bli väldigt svettig när man hade ridit så vi drog fram klippmaskinen.

HannaT
0

Jag helklippte (kropp, huvud och ben) 1 månad sedan och Kalle ser redan ut som ett troll. Tungan ute Ska helklippa igenom om ett par veckor.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

lennartsdotter
0

Ja, vi klippte monsun… Men maskinen pajjade när halva sidan av rumpan var kvar så han ser inte så fin ut…:/

fridak
0

#5 okej:)

Em--ma
0

Min häst har inte så himla mkt päls, bara på halsen. men resten är han typ rakad fast ändå inte hhah

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !