Terränghinder hoppning.

härligt det ser ut :)
Tycker med det ser härligt ut, men får man fråga varför du har tyglar+bett runt halsen? Är det inte bättre med bara tyglar eller ett grimskaft? 

Tack så mkt
#9 Tyglar+bett? Finns inget bett det är bara tyglar.
#10 Då måste jag se i syne eller något… Det såg ut som ett bett men det kanske bara var en ring som du fäste ihop tyglarna med? 

#11 japp^^
#12 Aha, då så. 

såg jätte härligt ut:D

Vad duktig du är! Jättefina bilder! Var det svårt att börja rida tränslöst? Det ser så härligt ut..! 
# 11 Jag tyckte också att det såg ut som ett bett! 

#17 tack:D fast tro mig denna dag ver det Peewee som var duktig som fick stå ut med mig
Nej att börja rida utan träns var inga problem.
Jag hade bara ett grimskaft med mig en dag när han skulle upp till hagen, jag orkade inte hämta grimman så jag hoppade upp som det var. Det var inga problem så, jag började rida honom till och från hagen i bara halsring.
Sen ja…för ca ett halv år sedan plockade vi bort huvudlag helt och har bara ridit så här. Han trivs så mkt bättre.
#17 Haha, då är jag inte helt bakom flötet då! xD
#18 Jag skulle med vilja kunna rid på Boogie så… 
#18 Jag skulle endast kunna rida mitt monster i skritt och trav på ridbana utan träns.. Aldrig att det skulle gå att hoppa och galoppera..

#21 Nja.. Har haft honom i 9 år och han får kanske inte så jättemånga till, men jag ska helt klart börja träna så fort jag får lite mer tid.. Svårt med hästeriet när man har två små barn..