Fodertunnor?
Hej! Tänkte höra med er om ni har nåt bra tips på vart man kan köpa fodertunnor billigt? Det behöver alltså inte vara tunnor gjorda för foder då dessa brukar vara onödigt dyra. Jag har sett att många använder såna där blåa färgtunnor, men vart får man tag på dem?
Man kan ju använda sådana tunnor som dom får in på mackarna när dom köper spolarvätska. Det är stora blåa tunnor i plast med lock. Mackarna får in sådana tunnor och sedan får dom problem att bli av med dom så många gånger får man dom gratis mot avhämtning.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Själv så har ja 2 st blå tunnor, vet ej vad dom heter men fick dom av min syster, när hon slutade med hästar. Sen så har ja även köpt en svart fodertunna från Eko.
Om du har granngården i närheten så har väl även dom fodertunnor?
Häls Macca

kolla på rusta, ÖoB ocj liknande billighetsaffärer. Finns säkert massor av plasttunnor, fodertunnor till hundar brukar vara rätt stora. IKEA kanske har några bra.
jag har fått tunnor från royal canin (hund och kattfoder) något små kanske men funkar kanon, jag har betfor och havre i mina.
Ibland har dom kampanjer ifall man handlar över 100 kr av deras foder så får man en sån… men det kommer nya saker ganska ofta just nu är det en kalender.
Sen har ÖB tunnor också har jag sett när jag jobbat, med ett hästhuvud på har inte koll vad dom kan kosta dock:/
#5 Jag försökte kolla vad dom kostade när jag var inne på öb, för behöver en tunna till, men det stog inget pris och jag såg ingen att fråga och hann inte leta efter någon.
Någon som vet?
Medarbetare på westernridning.ifokus

Bra tips alla.
Vet inte vad öb-tunnorna kostar men jag tror de är dyrare bara för att det är ett hästhuve på. För hinkarna på ÖB med hästhuvud på är dyrare än murarhinkarna som dock är lite mindre men myyycket mer hållbara. "Hästhinkarna går ju sönder hur lätt som helst, riktigt löjligt. Det är därför jag vill köpa tunnor som inte är till just för häst då de oftast är sjukt mycket dyrare än andra.