Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett18-träning
Läst 818 ggr
Em--ma
0

Hur ser en vanlig vecka......

hur ser en vanlig ridvecka ut för dig och din Ridtravare??

Om man tar tillexempel en vanlig vecka på hösten..
Rider man kanske ut alla dagar, och vad gör man då? Typ galoppträning när man rider ut.. Eller om man rider i paddocken ett dressyr pass vad brukar du öva mest på..

Ja, det e bara att skriva :p

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

sthlmsjenna
0

mina träningsveckor ser ungefär ut som en kombination utav min artikelserie: träningsveckor.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

jackiejohn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja du de är olika…..Men jag rider henne 5 dagar i veckan (ledig Måndag o Torsdag) då brukar ja rida ut 2-3 ggr iaf ibland mer då tar ja antingen en skogsrunda elr typ rider och hämtar posten (en bra bit) när vi tränar hemme..jag har ingen paddock men har en stor bra gårdsplan och där rider ja över bommar övar lite dressyr (de lilla ja kan hehe) och så har ja så bra backar här hemma på gården så dom brukar vi trava upp för och arbeta i bygger fina muskler på henne Glad 

Jag varken tävlar elr tränar för någon utan syssel sätter mig och hästen själv med övningar och egna påhittade övningar Skrattande

helisa
0

Jag/vi rider olika mycket, ibland är det 7 dagar/veckan och ibland inget alls, men snittar man tiden så blir det nog sisådär 5 dagar/veckan. Vi ridet till 99% ute i skogen helt utan krav. Vi tränar alldrig nåt speciellt. Behöver liksom inte det, våra vägar är så kuperade och så, så hästarna sätter jätte fina allround muskler.

fridak
0

det skiftar väldigt mkt för oss.

1 ibland 2ggr/vecka tränar vi för tränare. Dressyr om det bara finns ett träningstillfälle och ett dressyr och ett hopp-pass om vi har två.

jag tror jag rider i paddocken på egen hand ca 2 ggr/vecka. den ena så övar vi på det vi gjorde senaste träningen, den andre varierar men nu ska vi försöka hoppa småhinder där så att jag inte är lika skräckslagen på hoppträningarna.

Sen rider vi ut, har vi sällskap i skogen är det bara slapp-pass, jag sitter och åker och pålle springer lite som han vill. Är vi ensamma så brukar det vara traven vi jobbar med ute. Vi har stora problem med att uppmärksamheten riktas åt annat håll än mig så det är bara trav och fokus vi tränar på. Ibland så klättrar vi lite också, inte så att vi ägnar hela turen åt det utan klättrar uppför backe 2-3 ggr bara, nerför blir det inte så jätteofta.

och så blir det vilodagar också, och ibland får han bara springa av sig lite energi i paddocken.

littleperfect
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir oftast rätt varierat hos oss. Beroende på väder, tid, pengar till träningar osv. ;)

Sören har medryttare måndagar och onsdagar , de brukar rida i skogen nu när det är fint men när det börjar bli dåligt väder och mörkt på kvällarna är de oftast i ridhuset. =)

Sen försöker jag rida 1 lektion i veckan antingen dressyr eller hoppning, nu i höst har jag tänkt att verkligen ta tag i dressyren då vi behöver det inom hoppningen.

Sen blir det oftast en dag då han verkligen får ut o springa ,galopp i uppförsbackar och tempo växlingar i galoppen. Brukar alltid uppskattas.

sen blir det oftast antingen ett dressyr/hopp pass till eller skogsrundor.

Vilar gör han 1 till 2 dagar i veckan.

Ibland blir det givetvis longering/tömkörning/löshoppning men det är oftast inget vi gör varje vecka.

Zaphix
0

Kan ju skriva hur den här veckan har sett ut/kommer att se ut.

Måndag: Red dressyr och skuttade sedan några låga hinder. ca 75 min.

Tisdag: Red ut, mycket skritt på lång tygel. Men även tre galopper upp för en ganska brant backe. Tränade ryggning i uppförsbacke också.

Onsdag: Ägaren rider, de ska träna dressyr/markträning.

Torsdag: Ska klättra i sandtaget.

Fredag: NH-träning för tränare. Avsuttet och mest träning för huvudet.

Lördag: Rider antagligen ut, lugnt tur med skritt och trav, kanske nån kort galopp.

Söndag: Ägaren rider, antagligen en lugn tur ute.

Typ så våra veckor brukar se ut, mest uteritter. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg