bilder* hoppar Lord 12/9
Det var ju ett tag sedan som man var här inne, och faktiskt la upp bilder och berättade hur det går för mig och Lord. Det går faktiskt fina fisken. Han har hållt sig skadefri nu, och börjar få fina muskler sedan jag kunde sätta igång honom och rida ordentligt både på bana och i skogen! :) För ca 3-4 veckor sedan så hoppade jag för första gången på väldigt länge, alltså högt. Kanske var nästan 1år faktiskt. Bara hoppat marbommar och liiiite upphöjda. Vi kom upp på 90cm då iaf. Vilken såklart var ett nytt rekord!
Nu har jag flyttat från Gamleby till Tenhult, pga av Tenhult har bättre utbildning än vad Gamleby hade… Så bestämde mig för att göra ett nytt försök att hoppa, eftersom att det var typ 3-4 veckor sedan jag hoppade. Så Anna hängde med till stallet, ställde fram hinder. Ett räcke och en parallel oxer. Det gick kanon, han har börjat ta sin vänstergalopp så himla bra. Det krävs lite knep för det, men det går så himla bra just nu! :D
Iaf, red fram och han var lite spänd efter som att han hade kommit till Tenhult dagen innan och det var mycket att titta på. Men han gjorde precis som jag sa ändå! Vi började hoppa fram och vilka fina språng!
Slutade med att vi hoppade paralleloxer på 90cm (bara hoppat räcke på 90cm innan) och sedan en oxer på 1m! :D
Vilket betyder ett nytt höjdrekord igen! ^^
Hoppas att ni orkade läsa allt nu iaf, och så kommer det lite bilder med! :)
Travar fram, Lord kikar lite därav så högt huvud :)
puttar upp lite! :)
Himla fin han är! Kul att ni har kommit igång nu! Önskar er all lycka på det nya stället!
#7. Tack! :D