vem är din förebild?
Är lite nyfiken bara. Men vem är er förebild inom ridsporten? Kan vara någon med ridtravare eller utan, känd eller inte känd.
Motivera gärna varför :)
Tänkte att det kan vara kul att veta vem alla har.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Monty Roberts, Pat Parelli och Jean-Francois Pignon m.fl. =Natural Horsemanship-nörd: Ja! 
Sen finns det ju duktiga tävlingsryttare också, i dressyr är det väl Jan Brink och i hoppning Svante Johansson, Rolf-Göran Bengtsson o.s.v. Av icke svenska tykcer jag mycket om John Whitaker.
Kul, du har några utav mina förebilder ser jag!
Jag har alltid haft min syster och hennes kompis som förebilder. Min syster har varit en aktiv tävlingsryttare och hennes vän var 4:e bästa i dressyr i stockholm när hon var 14 år! Hon brukar träna mig och Hero och det går så jäkla bra då!
Annars är det
Dressyr: Jan Brink och Kyra Kyrklund
Hoppning: Helena Persson, Rolf-Göran Bengtsson och John Whitaker.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Till vardags är det nog vår tränare Cajsa. En underbar och ödmjuk person. Som kan förklara ridningens konst på ett pedagogiskt sätt för de yngre ryttarna men även sätta lite 'press' på oss äldre.
På elit nivå är det
Dressyr: Kyra Kyrklund
Hoppning: Helena Lundbäck och John Whitaker
Fälttävlan: Mark Todd

Ulla Håkansson! Hon kunde kombinera hästliv och tävlingsverksamhet på ett vettigt sätt.
#2 Ja, vi hade några samma! ;) Fast jag tänkte förstås direkt på alla proffs och inte "vanliga" tränare som en del andra gjorde…
Hihi… :)

Rold-Göran och hans ridstil. Han rider så mjukt och fint, och får det att se så enkelt ut.
Annars så får jag också mycket inspiration från hästmänniskor jag har runt omkring mig i vardagen.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Min tränare, fd. chef och vänninna Karin:)
Sen är jag ett stort fan av Jan Brink!
Jens Fredricsson :)
Pat Parelli och ett par andra som är ganska okända men lär mig så mycket!