På rätt väg igen :)
Efter en period där det gått lite dåligt börjar det gå bra igen :) Haft tappsko, lite ryggont + att jag själv inte mått bra med min egna värk och jobbat för mycket..
Senaste veckan har han gått bättre och bättre för var dag :) Har bara blivit dressyrträning nu på åkern eftersom det är jakt i skogen runt omkring där hemma.
Övade rätt mycket galoppfattningar härom dagen vilket förbättrade galoppen och gjorde faktiskt att han gick bättre i både traven och skritten. När han väl får till galoppen, får upp ryggen och faller i form känns det helt underbart! Lät han bara ta några galoppsprång innan det var ner i traven igen.
Idag hade han helt jämnt stöd på båda tyglarna och krånglade inte med att bara ta stöd på ena, har blivit bättre för varje dag faktiskt och mjuk och fin i munnen. Övade galoppen på åttavolter idag, han har svårare för galoppen i volter så det lbir det till att öva på!
Hade med mig kameran idag men när det gick som bäst red jag glatt på och glömde alldeles bort kamerna , bästa galoppen hittills! Så det blev några bilder sen när jag kom på det men då var han tröttare och gick inte alls lika bra.. men fick några bilder iaf!
Nu slutar jag övnnigar direkt när när det går bra och han gjprt det jag bett honom om i stället för som jag gjort innan klämt och kännt för mkt på honom. Blev lite så idag men det var ju för jag ville ha kort. Nästa gång får jag tänka på kameran tidigare…

åh, vad kul! Han är ju så fin med! :D

Tack :)

Så kul,j ättefin 
Åh vad skönt för er! Själv står vi bara och trampar på samma ställe med ett och annat kliv bakåt känns det som.
Men jag hoppas det vänder för oss med snart.

Idag har det gått jätte bra! :) Ännu fler framsteg :) I början ville han inte riktigt gå framåt men efter jag ridit fram honom ett tag släppte det.. Han kändes jätte maffig och fin i traven i slutet idag :) Jag blev helt förvånad över hur mjukt och bra allting kändes, kunde både länga och korta och han gick fortfarande lika fint. Övergångarna till skritt och galopp var också bättre än innan. Det blir bättre och bättre för var dag :D Tror att det hjälpt att jag övat mycket mer övergångar, halvhalter och halter än jag gjort tidigare. Attt öva mycket galoppfattningar verkar ha gjort susen för både traven och galoppen förr han blir så mycket finare!
Snart ser ni oss kanske ute på dressyrbanorna ;)