skydd vid ridning
använder du något slags skydd eller lindor vid träning?
berätta gärna :)
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
För det mesta har jag lindor men ibland kan jag vara lite lat när vi ska hoppa och då blir det senkydd fram och teknikskydd bak.

Inga lindor eller skydd. Fast jag tränar inte speciellt mycket. Åker mest omkring på ryggen och njuter av naturen
Senskydd fram och strykkappor som ser ut som teknikskydd bak. :)
Blir väll lindor vid dressyrträningar om det blir aktuellt senare. :)

jag har lindor vid dressyr och senskydd vid övrig ridning… om jag inte bara ska skritta då har jag bara boots fram.
Ehhmm, tror att dom heter såhär
Boots, senskydd och bakskydd = )
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Veredus senskydd vid hoppning.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Dressyr: Lindor eller vita damasker
Hoppning: senskydd fram och kotskydd bak.
Sen har jag tusen olika utav varje och olika färger utav senskydd/kotskydd och lindor (vilket jag matchar med resten utav hästen och mig själv).
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

jag rider utan skydd. tidigare slog pålle sig bak så då hade jag skydd där men nu har han bättre koll på fossingarna och slår sig inte längre och då är det onödigt. Jag hoppar utan skydd också.
Skulle han behöva så har jag ägarens strykkappor fr. eskradon till alla 4 fötter eller mitt set med pro hampa senskydd runt om. boots i både gummi och en superbra proessionals choice-kopia. lindor i fleece, kombilindor(fleece+elastik) och elastiska.

#8 Ingen bra idé att hoppa utan skydd… Hästen har känsliga senor som kan bli försörda för all framtid om den råkar slå i bommarna olyckligt.

#9 väldigt olyckligt i så fall om de ska slå i med "baksidan" av benen i bommen, större risk att de trampar sig så olyckligt och de skulle de kunna göra i hagen också. tidigare hoppade jag med senskydd runtom och boots fram, sen glömde jag dem en gång och då har de inte åkt på igen, så ja det är av ren lathet…

#10 Att sätta på senskydden tar inte mer än en halv minut, och skyddar i fall att hästen skulle slå sig. Sätter vi hästen i en situation där den kan skada sig så kan vi faktiskt ta ansvar och skydda den också? Speciellt då det gäller något så simpelt som benskydd. Jag tycker personligen inte att det är värt risken att hoppa utan benskydd, men det är bara jag.
vid hoppning: senskydd fram och strykkåpor bak:)
Vid dressyr eller annan fin öppvisning i typ samhället: lindor
vid skogsridning eller körning: strykkåpor bak och ibland vid speciellt vid skogsridning där jag vet att det finns massa rötter så tar jag skumgummi boots fram oxå:)
bättre att skydda än att förstöra:) MITT motto!
Glömde ju.. Har boots fram också för att minska risken att han trampar av sig skorna. Men dom sitter ju på 24/7 så det är inte konstigt att jag glömde 
Använder nästan alltid lindor eller skydd runt om och boots. Alltid när jag hoppar, billig försäkring.
Har alltid boots bak på vintern för han slår i bakhovarna i framhovarnas brodd så hovarnas framsida slits.
"14, ett tipps till dig om du inte vill ha boots bak, det finns en "travar" sko som heter "öppen tå" som jag har på min till fram hovarna för att han inte ska skrapa/skava sina bakhovar.
Själv använder inga skydd över huvud taget på min "ridtravare" oavsett vad vi gör, men vi är mest i skogen och det vi gör på ridbanan är så lite så..

Pelle : Lindor runt om oftast - tycker bättre om lindor än skydd. Har dessutom BoTpaddar när jag rider, så de gör ju lite nytta oxå ;) Fram har han för stödet o i lite tempomässig trav slår han sig under knäna. Bak för han slår sig..jämt.. Boots vinteritd/snötid, då han har för många ben för sin egen förmåga o trampar på sig själv..
Affe: Senskydd/strykkappor (ibland lindor) för han slår sig något väldigt. Han har brytna benaxlar..nya hovslagaren håller på o fixar till med hovarna så han ska gå bättre och efter två gånger A iaf sluta slå på sig när han är i hagen! =)

Senskyd fram och ev kotskydd eller lindor bak. Händer att hon får gå utan bak då hon inte slår i jättehårt utan mer bara stryker lite, det blir inga sår. Hon är svår bak för inga skydd passar =S Hon får skav eller så åker de ner.
Jump Of senskydd och bakstrykskappa från Equi-Guard vid all ridning. Inga boots.
Har skydd vid långritter och hoppning annars alltid benlindor.