Uppdt. Dramatisk dag
Ringde idag på morgonen och fick tid 13.00.
Strulade lite med transporten så vi blev försenade med 25 minuter. Men det gjorde inget för när vi kom så var det säkert tio transporter utanför.
Sen fick vi vänta i tre timmar för att få prata med veterinären.
Fick springa fram och tillbaka med honom sen sa han att jag kunde åka hem och att dom inte gjorde en ultraljudsrönken på honom eftersom han fortfarande hade ett sår och sen haltade han knappt något alls.
Han trodde inte att det hade tagit i senan heller. Så veterinär nr 1 var nog ganska osäker på sig själv när han ringde i söndags och sa att han ångrade sig att jag skulle åka in så fort som möjligt ändå.
När vi kom hem hände något så skräckinjagande att jag fortfarande nu är lite chockad.
Skulle ge Viking sin pencellin spruta som han nu fått i några dagar.
Jag stack fel… Efter att ha sprutat in allt ställde Viking sig helt stilla och började sen rycka. Jag skyndade mig ur boxen eftersom jag antog att han fick en allergichock. Han började stegra sig slänga med huvudet och rycka i hela kroppen.
Jag blev själv så rädd att jag fick en chock och visste inte vad jag skulle ta vägen.
Pratade lugnande till honom sen kom min kompis och sa till mig att det går över av sig självt eller så dör dom med en gång.
Viking lugnade ner sig och började äta på sitt hö.
Sen släppte vi honom i en stoor hage där han fick gå själv men enligt veterinären så behövde han inte gå i sjukhage utan behövde röra på sig.
Jo tack, röra sig det kunde han. Han började rusa omkring som en tok utan det minsta tendens till att halta. Jag försökte lugna honom men han sprang omkring och susade förbi mig i minst 50 km/h.
Men sen efter ett tag lugnade han ner sig och började äta… Hade nu senan varit trasig borde den inte ha smällt helt när han sprang så ohyggligt snabbt?
Jaja, det var allt ifrån den dagen… nu blev det lite långt
fy, låter som en hemskt tråkig och jobbig dag. Hoppas det blir bättre!
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Låter som att han fick en penicillinchock, jag tror de kan få det när man sticker rätt. därför ska man alltid ge penicillin i boxen och ha en snabb "flyktväg" ut.
Men det lät ju rätt okej med honom ändå om det senaste är att senan är oskadad:)