Försäkring?
Vad har ni för försäkringsbolag, vad betalar ni i månaden och vad har ni för självrisk?
Viking har jag försäkrad i If, det kostar 171 kr/månaden (varierar några kronor upp och ner). Då är han fullförsäkrad i veterinärvård upp till 100.000 och en låg livförsäkring på 5000. Självrisken är fast på 2500.
sånt har inte jag koll på så kan tyvärr inte svara på det :P
Fast vet att Hero är försäkrad i Agria.
Mamma har bäst koll på sånt med försäkringar.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Idag var jag duktig
å ringde If och fick pengar tillbaka från veterinärens besök dessutom ska dom betala klinikbesöket idag. Nu när jag betalt självrisken gäller den i 100 dagar ifall han skadar sig igen.
Önska mig lycka till idag ska dit vid 13.00 (nervöös)
Lycka till..
Jag har min häst i Agria.. men jag måste göra ett böj prov.. måste verkligen ta tag i det nu.. ska försöka ta det samtidigt som vacceneringen:)

jag har sharon & nova i folksam. sharon är försäkrad med 50' i vet och 10' liv, självrisken är 2600 +10% av överskjutande belopp.
premien har jag tyvärr inte helt koll på, eftersom den dras hopslagen med novas försäkring. (men 1 x A1/A6 och 1 x A1/A1 är = 298 kr, så det är inte jättestor månadspremie)
medarbetare på djurskydd.ifokus

Jag har IF och betalar ca 1375:-/år (vilket innebär ca 115:-/mån, men jag betalar på helår) och vilkoren är:
100.000:- veterinärvård (behandling, mediciner för 3000:-, rehabilitering 3000:-, ambulanstransport 5000:-, veterinärens resor 1000:-, avlivning 3000:-)
10.000:- livförsäkring
2.500:- i fast självrisk (100 dagar självriskperiod)
Medarbetare på westernridning.ifokus