Småländska ridtravare?
Jag är lite nyfiken på hur många Ridtravare det finns här inne från Småland.
Jag skulle hemst gärna vilja ha lite personlig kontakt oss emellan. ^^
Haha, jag har en ;)

jag är smålänning.

jag bor i småland och inhandlar en ridtravare imorgon fredag ;D
Jag är smålänning :D

jag är en snål smålänning 
#3 välkommen i gänget!!!

#6 tack tack :D
Inga mer? Skulle vara roligt att kanske annordna en träff eller liknande någon dag?
#8 Ja! Det skulle vara hur kul som helst!!!
Kanske kunde man starta upp en lokal avd till ridtravarförbundet, om vi är några? T ex "Smålands ridtravarförening" eller något i den stilen. Tror inte det finns…
Jag vet om 2-3 st som inte är med här som ev skulle bli med. En annan tråd för att kolla upp intresset kanske?
#9 Låter som en kanon idé om jag ska vara ärlig!
Ja det kvittar ju om man är 10 eller om man är 100 lixom bara man gör något!
Kunna ha lite clear round-tävlingar annordna andra roliga träffar m.m.

#9 det hade ju varit skit kul ju =D
Kanske vi skulle göra ett försök? Jag har inte en aning om hur mnan gör men om vi hjälps åt så borde det väll gå?
Någon som vill ta det stora biten och kolla upp saken. Jag har ju mitt medarbete på hopp-siten så jag är rädd att det blir lite mycket om jag tar huvudansvaret, men självklart är jag med och hjälper till!!!!!!!!!!!!
# 12Jag är sugen, pma mig om hur jag ska gå tillväga bara så ska jag försöka lösa det! Vet dock inte om jag är för ung för detta då jag bara är 19?
kolla här:
Alla som är sugna att hänga på kan väll PM:a #13 "Zkold" så hon vet vilka vi är till en början.
#16 Tanken har funnits länge eftersom jag har saknat en förening här. Och finns det inte så får man fixa en!

HELT rätt inställning! Det är sådana som du vi behöver…
Klart vi ska fixa en om intresset för det finns!
Intresset finns. Det är jag övertygad om!

putt
En förfrågan är ivägskickad nu i alla fall! 
Åh så kul det ska bli!!! 
Någon mer som känner sig manad att vara med och dra igång Smålands distriktet så hojta till!!!
Japp det kommer verkligen bli jättekul ifall det blir av! Men det ska vi väl se till att det blir? ;)
Hon jag mailade hade semester just nu så vi får ha överseende att inget sker just nu med en gång.
P.Ma gärna mig ni som är intresserade av detta så jag vet på ett ungefär hur många ni är här inne på ridtravare.ifokus. som är smålänning och nyfiken på ett aktivt distrikt i småland.

jag bor ju längst ner i smålan… vart i småland bor ni andra?? jag tycker det låter intressant, men tråkigt om det är allt för långt borta.

#25 vart innebär längst ner i småland? För jag bor också typ längst ner i småland, eller i det nedre östra hörnet av småland. har 2 km till kalmarsund och 3-4 mil till blekinggränsen;)
Men som jag fattade det så har man lokala kontaktpersoner runt omkring i småland och tävlingar m.m. annordnars ju på ett sätt så att alla kan delta.
Precis som Zkold skriver så får man anpassa sig efter vart alla bor och försöka sprida aktiviteterna runt om i landskapet. Givetvis måste det finnas lokala kontaktpersoner Minst en i vart län tycker då jag men givetvis helst fler.
När det är tävlingar kanske man kunde ordna ett kontakt nät på något sätt så man ev kan samåka eller något.
#28 Precis! Så ska det vara tycker jag.
Samåkning skulle nog vara uppskattat för många tror jag om man annordnar tävlingar.

#26 jag bor utanfär strömsnäsbruk/markaryd så på gränsen till skåne. har väl 7 mil till halmstad, ca 4-5 mil till ljungby och 10 mil till helsingborg.

#30 då bor du i andra "hörnet". Men ridtravare finns det många av:)
Alla är som sagt välkommna att pma mig ifall ni vill hjälpa till med att starta upp detta.
Fick ett mail idag från svenska ridtravarföreningen där dom skickade några dokument som innehöll tips om hur vi ska gå tillväga nu i början och hur allt ska funka m.m. Tänkte skicka detta till er som är sugna på att hjälpa till.
Så om ni skiver ett pm till mig här där ni också skiver in er mailadress så skulle jag bli jätteglad!:)
Ridtravar förbundet är nere i Falsterbo och har träffat många som är intresserade av ett Smålands Distrikt!
Nu behöver vi bara bli några fler så vi kan dra igång!
PM:a Zkold eller mig!

Vår (Ridtravarföreningens) kontakt i Småland kommer att annonsera om en första träff för intresserade efter semestrarna, så håll utkik! Hon har också hittat en lämplig bana som kan lånas billigt för Ridtravarföreningens aktiviteter. Mer info kommer på www.ridtravare.com

jag passade på att bli medlem i falsterbo, träffade mangis där:) jag kan tänka mig att låna ut en hand eller två;)
MISSADE NI ATT LÄSA INLÄGG 14 HELT ELLER<++
DET FINNS JU REDAN EN SMÅLANDSFÖRENING!
Det är inte någon smålandsförening, däremot finns västra götaland vilket jag har för mig sträcker sig upp till Göteborg om inte jag minns fel. Hade vi inte kunnat starta ett distrikt i småland hade de på svenska ridtravarföreningen tagit upp det lite tidigare.
Nu har vår fråga kommit igång ordentligt och ett första möte är väl det vi kommer börja planera nu framöver.
#36 Vi har redan kontakt med representant från förbundet som håller på och hjälper oss att starta Smålands Distriktet. OM Distriket redan finns varför ska hon då hjälpa oss att starta upp det en gång till????
Som #37 skriver så är ett info-möte på planerna innom kort med representant från förbundet, som kommer att informera om allt möjligt. Det gäller bara att hitta en bra plats att vara på så att så många som möjligt kan komma. Småland blir ett stort distrikt och kommer att ha 1-2 kontaktperson/er i alla tre länen.
Mer info kommer senare! den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! 

Fridak - du skulle presenterat dig! Jag träffade massor med folk och letar nu febrilt efter ditt ansikte i mitt huvud… *ler*
Som tjejerna skriver här ovan så finns det ingen distriktsförening i Smäland ännu. Det som finns är en kontaktperson, som dessutom är suppleant i förbundsstyrelsen. Maria, som hon heter, kommer på www.ridtravare.com att lägga ut information om ett första möte. Hon har redan börjat jobba på lokal och tid. Själv åker jag på semester nu efter en veckas hårt slit (även för plånboken) i Falsterbo så jag hoppas era andra kontakter i Ridtravarföreningen kan hjälpa till att vidarebefodra information om var, när och eventuellt hur. :-)
Jag hoppas på en ny aktiv distriktsförening nere i Småland inom kort och drömmer om ett RidtravarRiks på Tingsryd 2011… Men det är långt dit, först måste ni alla bli medlemmar och pröva på att arrangera tävlingar under 2010.
Hannah Nälser, Ordförande Svenska Ridtravarförbundet.
#39 Hoppas du får en härlig semester och att vi har kommit en bit på väg med det nya distriktet när du är tillbaka.
Bara vi kommer igång så börjar vi ordna tävlingar! Min dotter har redan börjat träna inför Riks i Tingsryd, må du tro!
Är det någon som vill känner sig manad att hjälpa till att få igång Småland är det bara att PM:a till mig eller Zkold. Det är svårt att göra allt på bara två personer även om vi har stor hjälp av Maria.
Och se till att bli medlemmar i Sv. Ridtravar Föreningen nu!!!
Jag har betalat in min avgift nu!!!

#39 jag är grisen;) kanske dyker upp en bild då? av en kort tjej, troligtvis rätt tomat/kräftfärgad då det var alldeles för fint väder i falsterbo och jag glömde solkrämen hemma^^

Ja, jag såg Jennys kommentar på ridtravare. :-) Välkommen, "grisen"

Ja i småland bor vi, dynd bara att vi inte riktigt kan hänga med i denna ridtravar svängen bara…
Har en travare men hans mor avlivades när han var 2 månader så han registrerades som korsning med okänd stam,,,
Men om man bortser från det så är han ju faktiskt ridtravare och finns i småland :) (bild)

Fantastiskt vacker bild! Jag är ju själv ordförande i föreningen med endast en "oäkting" kvar i livet, så det går att engagera sig i föreningen ändå. Alldeles utmärkt, faktiskt. Jag lånar andras hästar och visar ibland, men annars håller jag mig hästfri på alla tillställningar.
#43 Vilken härlig bild!!
#43 Vilken otrolig bild!!!
Som #44 skriver så behöver man ju inte äga en ridtravare för att vara aktiv i föreningen. Huvudsaken är ju att man brinner för ridtravaren och vill förbättra deras status som ridhästar.
Vill bara säga till alla i Ridtravar föreningen/förbundet att jag fick en ordentlig klapp på axeln igår av en travkusk för det arbete vi gör med hästarna efter deras karriär på travbanan. Och att vi ska kämpa på! Han visste inte om att det finns en förening/förbund som jobbar för Ridtravaren men han skulle omgående börja sprida ordet…

#44 #45 #46 tack så mkt.
Jo visst kan man det och det gör jag gärna. Men det roligaste vore ju om man kunde hitta på saker med honom. :) Vill ju göra saker ihop med älsklingen.

Alla våra aktiviteter utom tävlingar är öppna för alla medlemmar, även de med oäktingar. Jag är ofta med på våra aktiviteter i Nyköping med min Stella.
Vad är det ni behöver hjälp med, som jag redan sagt ställer jag upp så gott jag kan, är dock lite seg på mail och sådant just nu. :)