V.I.F ILONA COOL
I dag åkte vi med vårt 22 åriga varmblods sto (avelsto) till slakt. Vid 09;30 så tog dom ut henne ur tansporten och gick i väg med henne och två minuter senare kom dom med griman :'(..
Efter Arndon hon är/var han 3 bästa va komma
Hon sparng in 838 435 kr och spang som snabbast 14,2ak
Ak = auto satrk kort lopp ( start bakom bil kort lopp)
R.I.P :(
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Nu springer hennes 12 åriga dåter i hagen och ropar efter henne.. vi köte dom i hopp då dom gåt tillsmans hela livet.. Får se om dotten börjag sörja för mycke :(
Fy vad tråkigt…. :'( Jag kan inte ens tänka mig hur hemskt det skulle vara att behöva avliva sin häst…
Hoppas hennes dotter inte sörjer för mycket, men hon har väl andra hästar att gå med, så det borde väl gå bra?
#3 jag självklar har hon de.. Men vias sörjer ju mer och andra mindre och med tanke på att dom gåt i hop i 12 år .. I vissa fal kan djur ju sörja så mycke så man måste ta bort de särjande djuret för att dom tex slutar äta och iprensip svälter i gäl sig eller likande
#4 Beklagar verkligen…
Tror nog den andra hästen repar sig ganska fort,när dom alltid gått ihop är det naturligt att den andra blir lite förvirrad. Om den som är kvar får en ny hagkompis blir det nog snart bra så jag tror inte du behöver oroa dig.
Mvh
#4 Jo, det har jag ju hört talas om… Fy vad hemskt, särskilt eftersom de hade gått tillsammans hela hennes liv… :/ Hoppas det går bra iaf!