Stolta mammor?
Jo jag är en sån.
. Min son som är nyss fyllda 5 år har ridit väldigt mkt på sin lilla shettis och fixar det galant själv. Han har även ridit varmblodet några ggr men under ledning.I förrgår sa han " Mamma,jag tycker det är dags att jag får rida stor häst nu när jag är 5 år!"
Jag skrattade bara åt honom och förklarade att han nog fick hålla sig till shettisen ett tag till…o hej o hå vad sur lillkillen blev. Sagt o gjort, han fick rida samma dag och det gick mkt bra,även igår red han då i sandhagen där det även finns en väldigt stor kulle.
" Han hinner inte mer än upp på hästen innan han säger att jag ska släppa tyglarna,han kunde minsann rida själv! Kan tala om att detta sto är enormt snäll och går väldigt försiktigt när det är barn som rider. Han red ett bra tag och sa plötsligt "Nu tror jag att vi ska klättra" Ungen styr hästen upp och ner för kullen ett par ggr,inga problem då ungen sitter som fastgjuten i sadeln.
När han ridit klart styrde han hästen mot mitten,stannade och klappade henne…sen slänger han över benet och hoppar ner från hästen som om han aldrig gjort annat!
Hästen är 155 cm och lillkillen 116 lång,så han ser ut som en liten myra där uppe 
Han rider och tränar allt vad han kan.Varför? Jo,han vill börja tävla,men det är inte tävlingen som lockar mest utan de vita ridvantarna han önskat sig så länge.
Det finns nog ett gäng med fler stolta mammor med ridande barn där ute. Skriv gärna och berätta om dom o ridningen.

Nä vad gulligt alltså! :D Riktigt tuff liten kille det verkar att vara!

Haha så söt! Hoppas att hästintresset håller i sig. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.