Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1505 ggr
Repoort
0

Tips på roliga banor

Har ni några bra ideér på olika banor som man kan göra med hästen. Nu menar jag inte hoppning utan mer att man rider slalom, stannar mellan koner. ryggar mellan bommar, osv. Hoppas någon förstår vad jag menar.

Rita gärna en bild i paint (lättare sagt än gjort)

sthlmsjenna
0

sånt är ju skitkul! Brukar hitta på egna liknande banor och göra med hästen.Jättebra lydnadsträning :)  Kan rita upp några banor jag kommit på lite senare, snart kommer det en tjej och ska köpa min sadel.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Repoort
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ex.

Repoort
0

Ja, det är kul och nyttigt. Synd bara att fantasin tar slut så fort.

Mollsz
0

Här är en bana jag kom på nyss, inte så enkel att förstå kanske så jag gör en beskrivning;

- START (röda pricken)

- Slalom

- Serpentinbåge1 (när du vänder försöker du få hästen att bara vända på bakdelen)

- Halt mellan konerna

- Serpentinbåge2 (när du vänder försöker du få hästen att bara vända på bakdelen)

- Halt mellan konerna

- Serpentinbåge3 (när du vänder försöker du få hästen att bara vända på bakdelen)

- Rakt fram - sväng.

- SLUT (blåa pricken)

De orangea prickarna är koner :)

HannaT
0

Vad sägs om caprilli?

Länk till artikel.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Linnea
0

när jag var typ 14 gjorde jag och en kompis en "bombana" som vi red med våra passehästar. det var som en hoppbana fast alla bommar låg på marken med olika avstånd. sen har jag lagt bommar i vinkel för att träna min ponny lite och få honom mer lyhörd för hand och skänkel.

Skynda långsamt så går det fortare.