Stallhyra på sommaren!
Jag betalar 1000 kr över sommarbetet (ca 3 månader), då har jag fortfarande tillgång till stall, hö, kraft, betfor och har kvar min boxplats så ifall jag måste stalla in honom så kan jag det. Vad betalar ni under sommarbetet?
Eftersom vi har eget stall med egna marker så har jag ingen hyra. Om man inte räknar med lånet på gårdden förståss… Brukar ta 250 kr/påbörjad månad av de som har sina hästar här på bete. Men det kan variera om ägaren te x hjälper till med höskörden eller liknande.
Under Juni då hästarna får gå ut runt mitten utav Juni så betalar vi full stallhyra dvs. 3.200 kr + tar fodringar som vanligt eftersom många tävlingsryttare på anläggningen inte vill släppa ut sina hästar på bete.
Men under Juli betalar vi typ 500 kr mindre. Och då tar vi inga fodringar.
Sen under augusti är det full stallhyra igen + fodringar men hästarna får stå på bete tills vi väljer att ta in dem. Dock tar många in dem 1 augusti eftersom träningarna och tävlingarna börjar sen.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Under Juli månad får vi inte stå i stallet eftesom att det ska underhållas. Då kostar det heller ingenting att stå där. Sedan har vi fått tag i ett kanonbete som kostar 1000 kronor, delat på 7 hästar (för hela sommaren) så under juli kostar min häst 143 kronor (:

Jag betalar boxhyran på 670 kr / box som vanligt då jag sköter allt som vanligt. Släpper aldrig ut hästarna en hel sommar. De kommer ofta in en stund varje dag eller natt beroende på väder och vind.

Betalar inget på sommaren. Då har jag hästarna hemma i början och slutet av sommaren. I mitten av sommaren står de hos min kusin 1½ km från vår sommarstuga
0 kr året om. Hästarna går just nu i en gräshage på gården och ska gå där månaden ut, sen i juli flyttas dom till ett större bete och sen tillbaka till gården några veckor och sen tillbaka till betet en sista gång. Daglig tillsyn och så klart vatten och så ingår. Så jag åker ut när jag känner för det. Jätteskönt att kunna åka på semseter om man vill tycker jag
Och jag har ju ingen tävlingshäst som ska hållas igång utan hon kan gärna få gå och bli lite tjock.
betalar 650:- på sommaren, dvs tiden då det inte behövs något silage.