Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett04-foder
Läst 836 ggr
jupiter00
2009-05-09 00:19
0

foder

finns det nått foder som är havrefritt ?

Eve
2009-05-09 08:26
0

Självklart finns det. Är det pelleterat foder du tänker på då?

Hippo Bas cool innehåller ingen havre. Sedan finns det havrefria Müsli. Mustang har lite foder som är havrefritt också.

Hippo Grow Breed har inte heller någon havre i sig, den har en dämpande effekt på energin.

Sedan finns detr många fler säkert, men dessa är vad jag känner till.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Zaphix
2009-05-09 10:24
0

Vi använder granngårdens havrefria müsli.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jupiter00
2009-05-09 13:08
0

#1 och 2.. tack för att ni svarade men när jag hade hippo bas cool blev han helt knäpp han blev mkt piggare än vanligt :O

sthlmsjenna
2009-05-09 14:12
0

#3, är du säker på att du köpte den med havrefritt, finns ju samma foder, fast en helt utav havre, och en med liiiite havre. Jag köpte fel förut till Hero, och jisses vad han vart pigg. Sen upptäckte jag att jag köpt fel i 3 månader. Fick kolla på tabellen på baksidan hur mycket utav allt det innehöll och upptäckte då att det fanns lite lite havre i den maten jag gav honom.

Sen beror det ju på vad mer du ger honom. Betfor innehåller mycket energi, och även viss hösilage innehåller mcyket energi (t.ex det vi har i stallet gör det, därför ger jag mindre kraft till Hero). Förut var han mycket piggare, men nu har han blivit lugnare då jag minskat på kraft (tagit bort en måltid med kraft) och ger honom ett kilo extra sammanlagt per dag (0.5 kg extra på eftermiddagen och 0.5 kg extra på kvällen)

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

jupiter00
2009-05-09 20:26
0

#4 ja, jag trodde men sen läste jag på säcken att de var havre, men nu när jag har den här grund så har man blivit betydligt lungnare. nu kan jag  ge han 1 kg krafft / dag sammanlagt… så det e skönt .nu är han en annan häst när jag har det. hade ju krafft groov men det var mkt havre i den så bytte till grunden men den har funkat bra :)

Linnea
2009-05-27 13:30
0

jag brukar ge salsa havrefri

Skynda långsamt så går det fortare.

Mollsz
2009-05-31 00:53
0

Kraft Grov 125 är havrefritt, ger det till min travare :)