Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1050 ggr
sthlmsjenna
0

Era sommarplaner 2009

Snart är ju sommaren här! Maj månad börjar lida mot sitt slut, och Sveriges "sommar månader" börjar.

Långritt, distansritt, tävlingar, utställningar, hästhotell, häst spa, ridläger, ridkurser, eller kanske bara låta hästen stå på bete? Ja, listan kan ju göras lång vad man kan hitta på.

Har ni några planer för sommaren som inkluderar eran ridtravare?

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

sthlmsjenna
0

Jag kan börja lite då :P

Jag ska iväg på träningsläger med Hero på ridskolan där jag red & tävlade innan jag köpte honom.

Hade en liten  b-ponny där vid namn Mimmi som var mitt allt, jag började rida henne när hon var ny och gick inte ens över en bom. Red henne 2 gånger i veckan (+ en dag varannan helg) och efter 3 år tillsammans så tävlade vi DM och riksmästerskapen och hoppade hinder på 80-90 cm . Träffade sedan Hero och köpte honom, fick mail samma vår som jag hade köpt Hero då ridskoleägaren frågade om jag ville köpa Mimmi eftersom ingen annan ryttare klarade av henne. Men hade ej råd. Augusti 2008 avlivades hon. Och sen dess har jag inte varit där eftersom jag inte fattat att hon är borta än.

Så det blir första gången jag återvänder dit sen mimmi togs bort. Tur att jag har med mig min älskade Hero.

Annars ser planerna ut så att han ska få stå på bete med motioneras, sedan ska vi starta lokalt i augusti.

Repoort
0

Inga planer alls förutom att njuta av många kvällsturer i den varma sommarkvällen.

L00ttz
0

Mina planer är att fortsätta bygga upp exets muskler och träna mkt dressyr och hoppning blandat med markarbete. sen ska vi även ut på några lokala. =)

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

Bullerbytjejen
0

hitta en sadel som passar :-P sen får vi väl se om vi hinner nått mer *skratt*

swedensess
0

bygga mer muskler så att jag kan tävla lite sen i slutet av sommaren =D

sus-sharon
0

hästarna brukar i vanliga fall ha semester på sommaren, men eftersom jag nu studerar på annan ort så kommer det bli igångsättning och ridning under sommaren istället.

åker hem nästa helg, och det ska bli så himla skönt att få kramas med mina små lortgrisar igen=)

medarbetare på djurskydd.ifokus

Salo
0

Träna och rida några tornerspel. Sen blir det nog lite uteritter. Lillhästen ska tornertränas. Men de går också i en stooooor sommarhage.

Tin-Tin74
0

Eftersom jag för tillfället inte kan rida pga en egen ryggskada kommer mitt sto att betäckas men ändå hållas igång genom massor av arbete från marken. Min dotter, syrra och svägerska kommer att göra den uppsuttna träningen åt mig. 

Min dotter ska fortsätta utbilda sin nya tjej och ev ut på någon enkel CR till hösten.

Våra hästar har ingen direkt sommarvila, men går ändå i ordentliga stora sommarhagar. Vilan får de på vintren när det ändå är kallt och dåligt underlag för ridning.

Eve
0

Millan åker på bete i slutet av Juni och står hela Juli. Däremot kommer jag försöka hålla igång henne så gott det går. Vi åker väl på diverse tävlingar och vi ska även hitta en bra hopptränare som kan ta oss vidare (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Zaphix
0

Vi ska iväg på långritt den 13-14 juni, och sedan ska vi släppa hästarna på bete. Första månaden ska jag bara jobba honom från marken. Ska även åka upp till ett ställe där de bara tränar PNH och ta några lektioner.
Andra månaden på betet ska jag rida i alla fall. Lär väl mest bli uteritter och mys.

Justja, innan allt ihop ska ju hopprädda jag vara med på en träningstävling i hoppning.. Läskigt!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bullerbytjejen
0

#10 Oj, hopptävling, håller tummarna då, jag e inte heller sådär överförtjust i att hoppa, tycker med det e lite läskigt. Du får berätta hur det gick på tävlingen sedan :)

sthlmsjenna
0

#10 PNH? berätta mer.  NH vet jag ju vad det är

sus-sharon
0

#12 Parelli, skulle jag tro.

medarbetare på djurskydd.ifokus

Zaphix
0

#11 Ja, hoppa! Jag är jättenervös, fast det är två veckor kvar. ;\

#12 NH enligt Pat Parelli. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg