Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 571 ggr
helisa
0

Underbar förändring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara få skriva av mig lite.

Jag har ju två travar syskon(egen uppfödning). En valack och ett sto. Nu har ju stoet gått tillbaka hem till min mamma för betäckning då hon blivit helt galen att rida. Trots att hon aldrig rent kroppsligt varit i så bra skick som nu. Jag i stället lånat hem en annan märr som sällskap. Vi var ut o red nu ikväll och min valack är helt förändrad

Förr kunde men sätta upp vem o vad som hellst på honom. Men när jag tog hem honom för 4 år sen efter att han varit utlånad i 1 år sådär så var han helt förändrad och jag vågade aldrig någon annan rida honom.

Men i kväll när jag kom tillbaka efter turen så sa jag till min medryttare att nu var Plösen tillbaka, skulle kunna sätta vem som helst på honom.

Det kan helt enkelt vara så att hans syster helt enkelt påverkat honom med sin egen stress (eller vad hon lider av) så mycket fast det inte märkts igentligen. Men nu tillsammans med nya damen så är han helt cool.

Det känns jätte fränt att rida sin "gamal" häst igen efter nästan 4 år av styrigheter. Hoppas bara att det håller i sig.. :)

Tin-Tin74
0

Det måste vara en underbar känsla! Eller: DET ÄR en underbar känsla!

Vi hade ett ardennersto tidigare. Det var alltid sura miner och bråkigt i hagen. När vi sålde henne blev allt mycket lugnare, Ja faktiskt riktigt harmoniskt både i hage och stall.

Jag hade ett sto för X antal år sedan som var ganska "stimmig" av sig. Fick då rådet av en gamal "häst-karl" att betäcka henne, så hon skulle växa upp. Efter mycket tvekan kördes hon iväg till hingsten. Redan under de första dräcktighetsmånaderna märktes skillnad på hennes temperament och när sedan fölet var fött blev hon helt Cool av sig.

Så kanske ditt sto lugnar ner sig och du får tillbaka harmonin i hagen snart.